Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped

Januaribebis 2012

Min svärmor är mamma till 9 barn, vid 7e stod hon vid receptionen och sa "bebisen kommer nu" (5e föddes i bilen på vägen in) - de bara skrattade åt henne... Först. :P Det känns som om förlossningspersonalen iaf i vissa fall behöver lära sig lyssna på mammorna. :)

• Velociped

Empa - jag gjorde purée av katrinplommon och åt ganska stora mängder av det i början av graviditeten, då hade magen stått still i flera dagar... Kombinerat med mycket vatten, fibrer och lite promenader hjälpte det mig så att magen åtminstone skötte sig någorlunda.

...ett tips jag har hört men inte kan bekräfta är att man ska äta Kiwi - en Kiwi varje morgon... vet dock inte om det fungerar...?

Dricker du kaffe? Starkt kaffe kan ju ha finfina effekter på magen också...

Hoppas du får igång systemet, förstoppning är verkligen hemskt att behöva stå ut med. 

• Velociped

Katrinplommonpuré gör man annars jättelätt själv, koka dem lite snabbt i så lite vatten som möjligt och mixa sen ihop det... snabbt och billigt då en påse katrinplommon inte kostar mycket och det blir en ganska stor mängd. :)

• Velociped

Jag har för övrigt en väldigt munter stund... sitter och kör fyrverkeriljud på repris på stereon för att träna den spökrädda valpen som tydligen ansåg att fyrverkeri var orsaker till panik nu i nyår.. Jätteroligt att bara höra smällanden och tjutanden hela tiden, får se hur länge jag står ut. :/

• Velociped

SysterAnna - det kan man ju hoppas! Vi ska fira både min och sambons födelsedag på fredag, med massor av folk, stor smörgåstårta osv.. Visst vore det typiskt om bebisen skulle komma då? ;)

• Velociped

Jag börjar bli så trött! Mensvärk och riktigt kraftiga sammandragningar sporadiskt sedan i måndags, har inte kunnat sova ordentligt på tre nätter och sedan igår värker hela kroppen! Känns som träningsvärk i magen och reumatisk värk i kroppen - jag som varit nästan helt symtomfri hela grav. Brösten ömmar, bröstvårtorna känns som om de brinner. Magen rör sig flera ggr om dagen men annars inte ens en skymt av slemmis eller nåt vatten. Bebisen möblerar om mig inifrån. Ska jag ha det så här i 2-4 veckor till?? Hur jag än gör har jag bara ont och är trött. Ursäkta gnället! :(

• Velociped
    solala skrev 2012-01-05 16:24:41 följande:
    Den här mensvärken och ilningarna ger jag inte mycket för. Haft förvärkar från och till i flera veckor. Men nu har jag haft en ihållande hemsk mensvärk dels i ryggen och dels i magen som suttit i konstant sen nyårsafton. Det drar utav satan i lår och ljumskar och trycket neråt när jag står upp. Emellanåt kommer sammandragningar (som gör ont) relativt regelbundet, men lugnar ner sig till slut. Dessutom misstänker jag att slemmisen släppt bitvis. Trodde detta kunde vara att något var på gång - men efter snart en vecka blir jag bara irriterad och nästan skrattgråter åt det hela. Börjar nog bli smått galen när man skrattar och gråter om vartannat åt eländet. 10 dagar till BF.
    Låter väldigt likt hur jag har det - du har mina fulla sympatier! Urk, säger jag bara! :(
Svar på tråden Januaribebis 2012