• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Twistedtofit: nja, det var ju inte så mycket tyvärr. Bara lite slem. Har kommit lite på pappret vid varje toabesök nu, typ 4 gånger, och sist var det lite slem i trosan. Nu är jag iaf säker på att det inte är gammal sperma :P

Paet: Det fortsätter som sagt att komma lite men annars känner jag inget. Inget ont eller så. Jag beställer bebis till söndag :) får se om det funkar ;)

• Salt Groda

Kikar in här i tråden lite då och då. Har BF idag enligt egna beräkningar men den 31:à enligt ul.
    Det här med att känna bebisen. Här säger de att man ska göra "kick count" varje dag. Välj en tid när bebisen brukar vara aktiv. För mig är det på kvällen. Drick ett stort glas iskallt vatten, och sitt ner bekvämt på en lugn plats. Om man inte har känt 10 sparkar/rörelser på en timme så ska man ringa sjukhuset. Så gör man det ungefär samma tid varje dag.

• roxylady

Alltochinget: Mina värkar satte igång 01 på natten samma dag som han kom och proppen kom 09:) Hoppas det sätter igång nu!:) Jo det går jättebra:) Han är så snäll å fin! Man är ju trött men han sover mest hela nätterna ändå måste jag säga! Brukar vakna vid femtiden på mornarna ungefär:)

• Carolaj83

ikväll var jag på meandi party, blev några köp till bebisen

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • PrickenoGrodan
    Carolaj83 skrev 2012-01-26 21:15:18 följande:
    ikväll var jag på meandi party, blev några köp till bebisen
    Åh, vill också gå på det!
  • SysterAnna

En vecka kvar till BF idag (dock är det "dags" på söndag enl. min uträkning)... och ikväll är jag lite less på att vara gravid. Har haft en helvild bebis i magen under eftermiddagen och kvällen. Tog ett bad i nästan två timmar vid fem och bebisen låg och skuttade som en vilde hela tiden och har fortsatt så sen jag slog mig ner i soffan efter middagen. 
    Har känningar lite då och då och massor av sammandragningar men bara några av dem som gör lite ont. Molvärker lite överallt i ryggen och emellanåt i magen men inga tecken på slemmisen eller så. Nu vill jag ha bebis!!!

• Alltochinget

Roxylady: va mysigt att ni har er lille hos er. Vi längtar så efter vår lilla krabat. Ska göra tul imorgon bitti så då får vi iaf "se" honom/henne :) Hoppas jag slipper igångsättning iaf. Vill ju uppleva det som det ska va :)

• roxylady

Alltochinget: åh jag förstår det! Det är så konstigt att tänka sig att de ligger där inne tycker jag. Jag kan knappt förstå att det är vår lilla plutt jag verkligen bar runt på:) åh vad spännande! Vad tror du att du väntar föresten?:) ja jag förstår det. Jag fick värkstimulerande dropp på slutet innan han kom ut plus att de tog hinnorna på mig någon timme innan det. Det droppet satte verkligen fart på krystvärkarna. Helt otroligt. De blev jättetäta så kan tänka mig att det är jobbigt att bli igångsatt så. Men ut å gå så mkt du kan och långt! Jag och sambon gick vare kväll och han kom ju tidigare:)