• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit

Oh nu börjar proppen komma ut på allvar! Med sonen fick jag värkar ett par timmar efter att proppen var ute! Kanske pulkaåkningen med snöpulsandet igår som ger resultat! Händer inget så planeras färdknäpp ikväll... Romantiskt va?

• Alltochinget

Nu är jag lite orolig! Var ju uppe på fl igår eftersom hjärtljuden och magmåttet sjunkit. Men där uppe sa dom att allt var bra. Bm frågade om jag känt minskade fosterrörelser och visst har han varit lite lugnare senaste tiden. Det har blivit lite mer perioder då han är stilla. Igår var han ganska lugn hela dagen men på kvällen drog han igång - skönt! Men nu inatt och imorse när jag vaknat till eller nu när jag varit uppe har jag inte känt nåt. Jag tycker det är så svårt när man ska höra av sig! Jag var ju där igår och allt såg bra ut. Och så ska vi på tul imorgon bitti. Ska man ändå ringa idag? Det känns lite dumt.... Men eftersom bm verkade lite oroad blir jag ju det också.

• Carolaj83
    elinson-grattis

'   sandy87-grattis

Alltochinget-tycker också det där är jobbigt, min bebis kan vara lugn hur länge som helst senaste dagarna man blir ju nästan hysterisk men gå på din magkänsla....blir du orolig så ring in

bf+10 idag....vem kunde tro de med nr 3, jaja nu är det max 5 dagar kvar för min del....maken är hemma idag då jag tyckte att jag hade som mensvärk när jag vaknade....men nu är allt borta.... 

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • PrickenoGrodan

Grattis till alla bebisar!

Alltochinget skrev 2012-01-26 08:58:14 följande:
    Nu är jag lite orolig! Var ju uppe på fl igår eftersom hjärtljuden och magmåttet sjunkit. Men där uppe sa dom att allt var bra. Bm frågade om jag känt minskade fosterrörelser och visst har han varit lite lugnare senaste tiden. Det har blivit lite mer perioder då han är stilla. Igår var han ganska lugn hela dagen men på kvällen drog han igång - skönt! Men nu inatt och imorse när jag vaknat till eller nu när jag varit uppe har jag inte känt nåt. Jag tycker det är så svårt när man ska höra av sig! Jag var ju där igår och allt såg bra ut. Och så ska vi på tul imorgon bitti. Ska man ändå ringa idag? Det känns lite dumt.... Men eftersom bm verkade lite oroad blir jag ju det också.

Ring fl och hör efter! Bättre en gång för mycket!
  • Alltochinget

Nu efter många försök med mat, kallt vatten och tryckande på magen har vi äntligen fått kontakt så nu kan jag pusta ut :) men jag ska iaf fråga imorgon på tul när jag bör kontakta förlossningen.

• Alltochinget

Känslig info: När jag var på toa upptäckte jag nåt nåt litet, kletigt, brun/gult/genomskinligt slem. Kan det vara slemmis som börjar släppa? Det kändes som "gammal" sperma som kan ligga kvar ett par dagar efter att man haft sex, ursäkta detaljer! Fast den brukar ju inte vara brunaktig... Vi hade sex i helgen så såhär långt efter borde väl inte sperma komma ut?!

• twistedtofit
    Alltochinget skrev 2012-01-26 14:32:32 följande:
    Känslig info: När jag var på toa upptäckte jag nåt nåt litet, kletigt, brun/gult/genomskinligt slem. Kan det vara slemmis som börjar släppa? Det kändes som "gammal" sperma som kan ligga kvar ett par dagar efter att man haft sex, ursäkta detaljer! Fast den brukar ju inte vara brunaktig... Vi hade sex i helgen så såhär långt efter borde väl inte sperma komma ut?!

Hur mycket var det?

Med sonen kom hela slemproppen inom ett par timmar och då var det liksom ingen tvekan om vad det var. Den var genomskinlig och blodtillblandad på slutet! Den här gången verkar den släppa lite pö om pö senaste veckan. Det har kommit en geleklump som en femkrona ungefär fre och lör och sen kom en större bit imorse. Men än verkar inte hela ha kommit ut! Vi får se!

Slemproppen kan vara allt från genomskinlig till gul, vit, brun (levrat blod) och blodtillblandad