• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit
    Carolaj83 skrev 2012-01-26 21:15:18 följande:
    ikväll var jag på meandi party, blev några köp till bebisen
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012

Jag ska 19/2
  • Alltochinget

Roxylady: jag tror det är en pojke i magen :) har faktiskt börja känna av typ "mensvärk" nu. Ska ta en Alvedon, gå på toa och se om det släpper. Inte haft några känningar alls innan så lite kul att nåt händer.

• elinson

Delar ett tips jag fick av en barnmorska här på avdelningen innan mina värkar hade satt igång (och innan jag blev igångsatt) för att vidga bäckenet och mjuka upp inför förlossningen. Vi hoppas även på att värkarna skulle ta fart,

-Gå i sidled i trappan. Som en krabba alltså. Sjukhuset här har 9 våningar så vi gick och vi gick... jag blev igångsatt ändå men kanske fungerar det för nån.

Hoppas ni har era bebisar snart.

• roxylady
    Alltochinget skrev 2012-01-26 22:33:25 följande:
    Roxylady: jag tror det är en pojke i magen :) har faktiskt börja känna av typ "mensvärk" nu. Ska ta en Alvedon, gå på toa och se om det släpper. Inte haft några känningar alls innan så lite kul att nåt händer.
    Ja men så var det för mig också :) Sedan kom de där värkarna.. och de gjorde ont verkligen.. konstig känsla. Inte för ont såklart. Mest obehagliga. Och tillräckligt för att jag inte skulle kunna sova på hela natten. Hoppas hoppas nu för din skull!! Uppdatera så fort nått nytt hänt  
  • Alltochinget

Har tagit två Alvedon nu. Den andra för 40 minuter sen men jag får fortfarande ont. Det är som grym mensvärk, sitter i drygt 1 minut och de senaste 4 har kommit med 5-8 minuters mellanrum. Oh! Hur ska jag veta om det är dags eller bara hemska förvärkar?! Vill inte väcka sambon än heller om det är falskt alarm. Då kommer han aldrig kunna somna om och han ska upp och jobba kl.05...

• roxylady
    Alltochinget skrev 2012-01-27 00:17:22 följande:
    Har tagit två Alvedon nu. Den andra för 40 minuter sen men jag får fortfarande ont. Det är som grym mensvärk, sitter i drygt 1 minut och de senaste 4 har kommit med 5-8 minuters mellanrum. Oh! Hur ska jag veta om det är dags eller bara hemska förvärkar?! Vill inte väcka sambon än heller om det är falskt alarm. Då kommer han aldrig kunna somna om och han ska upp och jobba kl.05...
    Exakt sådär var det för mig. Är det så att du nästan får bita dig i handen varje gång de kommer?? Japp mina låg på allt från 2 till 10 minuters mellanrum. Vänta någon timme till.. fortsätter det tycker jag att ni ringer fl! Jag var som sagt öppen hela 6cm efter att ha haft värkar hemma i 10h innan jag åkte in.
  • Alltochinget

Ja typ så är det. Men jag har ju bara känt av dom i 2,5 timme nu. På ett sätt vill jag va hemma så länge som möjligt men samtidigt vill jag inte komma in för sent... Jag väntar 1 timme till..,

• roxylady
    Alltochinget skrev 2012-01-27 00:30:20 följande:
    Ja typ så är det. Men jag har ju bara känt av dom i 2,5 timme nu. På ett sätt vill jag va hemma så länge som möjligt men samtidigt vill jag inte komma in för sent... Jag väntar 1 timme till..,
    Tycker absolut att du kan säga till sambon att inte åka till jobbet vid fem nu.. för har du haft sådär så länge så är det nog definitivt på G! Min sambo låg och sov alla dessa timmar jag hade ont fram till sju.. sedan åkte han till jobbet och var hemma igen till 10 för att jag hade så ont så vi åkte in. Kan vara skönt att få stöd när man har den där smärtan/obehaget. Jag kände mig så liten hela natten.. Förstår att du vill vara hemma så länge som möjligt.. men det kan vara skönt att få hjälp där uppe om man har ont. Syrgasen tar ju udden av dem lite granna i alla fall!
  • Alltochinget

Ja typ så är det. Men jag har ju bara känt av dom i 2,5 timme nu. På ett sätt vill jag va hemma så länge som möjligt men samtidigt vill jag inte komma in för sent... Jag väntar 1 timme till..

• Alltochinget

Oj! Fel...
    Ringde fl nu och hon tyckte jag skulle vänta tills jag inte klarade av att vara hemma... Sambon tappar upp ett bad nu så får se om det hjälper.