• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Btrix

Syster Anna och Lilja5, skönt att jag inte är ensam med mitt "lilla kontrollbehov" av att ha iordning Flört   

• twistedtofit
    Lilja5 skrev 2012-01-25 15:02:40 följande:
    sån där är jag också! haha
    Måste ha hemmet i topp trim så att inte svärföräldrarna möts av ett hem i kaos när dem ska mata katterna och hämta hunden ;) haha
    Men jag antar att det kan få vara okej ;) Då håller man sig ju lite sysselsatt iallafall! =)

Haha.. jag tänker mer att jag inte vill komma hem från förlossningen till ett stökigt hus! Ska städa imorgon om jag är i bättre form!

• Tuvaduva

Mäh!
    Nu har jag ju trott och räknat hela tiden med att jag hade BF idag- men tji fick jag- för det var minsann inte förrän på fredag, Men, tok-barnmorska dåFlört Undrar jag hur det är.... Nåja det kommer la när det kommer.

Ja, usch vad det trycks och spänns nu! Inte inte alls nå skönt! Jag vill bara att den ska lugna sig ju! Även om det är skönt att få livstecken -så behöver dom inte va SÅÅÅ starka välle!

Mina dagar när 1,5 åringen är på dagis blir till o dona här med allt. Men nu har jag tänkt flera gånger "att nu är det sista gången jag t.ex. dammsuger" -men det vill sig inte. Annars så handarbetar jag så mycket jag kan (kroppen säger ifrån både om man rör sig för mycket eller sitter stilla för länge)

• Noras

Jaaa... BF+6 idag då. Och fortfarande ingenting. BM imorgon igen. Suck.... Nu är jag så less på allt springande hit och dit på kontroller till höger och vänster...
    Inatt sov jag kanske 2 timmar, och då var det bara något halvt slumrande och inget annat. Är sjukt trött och vill bara gå och lägga mig! Men men, det kan man ju inte då man har hästar i stallet som ska ha sin nattmat klockan 21.00. Men, efter det, är det sängen som kallar direkt för mig! En liten ljusglimt är ju dock att nu vet jag att det MAX är 8 dagars väntan kvar och sen så är den lilla ute! Ska bli så skönt när det här är över!

• Krikiz

Ricinolja
    Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
    Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB med förödande konsekvenser för mamma och bebis som följd.

Eftersom man inte vet säkert vad konsekvenserna av ricinoljeintag hon en gravid kvinna kan bli så är ricinolja inte något jag rekommenderar till gravida.
    Gudrun Abascal, leg. barnmorska (chefsbarnmorska på BB Stockholm)   Saxat från http://www.niomanader.se/content.asp?ID=128
    Nosce te ipsum.
  • ccecy

Nu är min lilla tös här också!  Hon kom i söndagskväll 20.34, vägde 3450g och var 50cm lång! Förlossningen var inte riktigt som jag tänkt mig utan långt mycke bättre, fast endå skrämmande sådär i efterhand!  Åkte hemmifrån kl 18.15 har 100km bilväg till bb, så kom dit runt 19:45 och säger att jag tror att de satt igång, barnmorskan säger att hon ska kolla mig och ser förvånad ut! gör jag också efter hon säger att jag är 10cm öppen att ja ska föda. sen tog det inte många minuter innan tösen kom ut! fick värkstimulerande då mina egna krystvärkar inte räkte till dom var för korta och till sist avtog dom, jag sprack lite, så fick 3stygn på inre blygläppen, men jag kan nog inte önska mig en annorlunda förlossning! Hel nöjd! och tösen äter och mår bra :)

• Lucky me
    ccecy skrev 2012-01-25 19:31:08 följande:
    Nu är min lilla tös här också!  Hon kom i söndagskväll 20.34, vägde 3450g och var 50cm lång! Förlossningen var inte riktigt som jag tänkt mig utan långt mycke bättre, fast endå skrämmande sådär i efterhand!  Åkte hemmifrån kl 18.15 har 100km bilväg till bb, så kom dit runt 19:45 och säger att jag tror att de satt igång, barnmorskan säger att hon ska kolla mig och ser förvånad ut! gör jag också efter hon säger att jag är 10cm öppen att ja ska föda. sen tog det inte många minuter innan tösen kom ut! fick värkstimulerande då mina egna krystvärkar inte räkte till dom var för korta och till sist avtog dom, jag sprack lite, så fick 3stygn på inre blygläppen, men jag kan nog inte önska mig en annorlunda förlossning! Hel nöjd! och tösen äter och mår bra :)
    Grattis! vad härligt Skrattande