• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Vad skönt! Badet känns underlättande. Ta hand om varandra och gör det ondare så åk in! Det ser ut som att det blir bebis det här dygnet för er!!! åååh så spännande!!!

• sandy87
    Alltochinget skrev 2012-01-27 01:01:22 följande:
    Oj! Fel... Ringde fl nu och hon tyckte jag skulle vänta tills jag inte klarade av att vara hemma... Sambon tappar upp ett bad nu så får se om det hjälper.

Det är säkert på gång, så hade jag innan Alma kom oxå. Dock höl min latensfas på i 46 timmar, men från öppen 1cm till helt öppen tog 9.5 h sen 25 min med krystvärkar lycka till alla som är kvar. Ni har något fantastiskt å obeskrivbart framför er. Värt all smärta i världen! ( jag sprack inuti, ganska djupt & långt men känner inget av det alls, så ni som är rädda för det det behöver inte gå så illa som alla säger. )
  • Alltochinget

Det blev bebis :) En liten tjej föddes 02.57 efter 45 min på fl! Var helt öppen när vi kom in så det var bara att börja krysta direkt och fl gick jättebra. Sprack lite så bm fick sy. Det gick superfort med första värk strax efter 22! 3280 gram och 50 cm. Men vi har inget namn än eftersom vi var så inställda på pojke :) får se vad det blir för en.

• Skåne85

Stort grattis, vad fort det gick.
    Hua vad nervös jag blir när alla här verkar haft snabba fl, min son tog 3 timmar och snabbare vill jag inte ha!

• Noras

BF+8 idag Rynkar på näsan Vem kunde tro att man skulle gå längre över tiden med andra barnet än med första. Nu får det gärna börja vara slut på det här. Men fortfarande inte minsta lilla känning att något skulle vara på G. Hoppas verkligen att de sätter igång mig på tisdag. Orkar inte gå och dra på den här magen längre. Dessutom börjar jag seriöst vara rädd för att babyn är stooooor! Magen är hur stor som helst, och blir bara större för varje vecka som går. Vill verkligen inte hamna på något akutsnitt på grund av att det inte går att föda vaginalt. Jag är ju rätt liten själv, så är det en stor baby vet jag inte hur det ska gå till.... Dom fick ju ta till sugklocka med första barnet för att hon skulle slippa ut, och då var hon bara 3210g och 49 cm. Och den här gången har jag absolut mycket större mage än vad jag hade med första barnet. Lite rädd blir man ju... Rynkar på näsan

• Carolaj83
    Noras-är också väldigt nervös för de just nu att bebisen ska vara stooor...är även nervös för att de ska gå för fort....nä försöker o förtränga alla jobbiga tankar just nu, ut kommer den ju komma hur som helst o senast på tisdag för min del
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Empa86
    Alltochinget skrev 2012-01-27 06:50:56 följande:
    Det blev bebis :) En liten tjej föddes 02.57 efter 45 min på fl! Var helt öppen när vi kom in så det var bara att börja krysta direkt och fl gick jättebra. Sprack lite så bm fick sy. Det gick superfort med första värk strax efter 22! 3280 gram och 50 cm. Men vi har inget namn än eftersom vi var så inställda på pojke :) får se vad det blir för en.
    Stort grattis!!{#emotions_dlg.flower} Det gick verkligen snabbt!
  • mabuse
    Alltochinget skrev 2012-01-27 06:50:56 följande:
    Grattis! Jösses vad det gick snabbt! Önskar så att det kunde hända mig. Har sedan i förrgår haft en helt annan känsla på förvärkarna, det trycker och gör ont som sjutton i ljumskarna. Men någon regelbundenhet blir det inte, även om det känns mer och mer. De verkar komma när de känner för det :( I natt vaknade jag av dem när de kom, men somnade emellan, så jag antar att det var ganska långt mellan dem.

BF idag i alla fall! Nu borde det inte vara långt kvar...