• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • PrickenoGrodan
    Noras skrev 2012-01-27 08:37:56 följande:
    BF+8 idag Rynkar på näsan Vem kunde tro att man skulle gå längre över tiden med andra barnet än med första. Nu får det gärna börja vara slut på det här. Men fortfarande inte minsta lilla känning att något skulle vara på G. Hoppas verkligen att de sätter igång mig på tisdag. Orkar inte gå och dra på den här magen längre. Dessutom börjar jag seriöst vara rädd för att babyn är stooooor! Magen är hur stor som helst, och blir bara större för varje vecka som går. Vill verkligen inte hamna på något akutsnitt på grund av att det inte går att föda vaginalt. Jag är ju rätt liten själv, så är det en stor baby vet jag inte hur det ska gå till.... Dom fick ju ta till sugklocka med första barnet för att hon skulle slippa ut, och då var hon bara 3210g och 49 cm. Och den här gången har jag absolut mycket större mage än vad jag hade med första barnet. Lite rädd blir man ju... Rynkar på näsan
    När storebror föddes så krystade jag i över en timme innan det blev sugklocka. Han var inte stor, 3300g och 48cm lång + litet huvud. Var livrädd för detta. Inte själva klockan för den var ändå rätt enkel utan för att krysta i evigheter utan att något skulle hända. Men jag behövde bara krysta i 6 min den här gången, vilken skillnad. Oftast går det ju lättare med tvåan då ettan banat väg. Lycka till!

Grattis till alla små bebisar!
  • roxylady

Grattis Alltochinget! Kände på mig att bebis var på G där;) Och vad fort det gick!! Skönt att du slapp ligga där så länge. Du måste ha öppnat dig riktigt snabbt!:)

• Carolaj83

var hos bm idag, när hon kände efter bebisens huvud var hon tvungen att kolla med ultraljud o blev chockad att den låg så himla långt ner...nytt besök på måndag o sedan igångsättning tisdag

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Syoss

Vår fina Liam kom till oss den 22:e, BF+1 :) 
    Förlossningen gick bra och jag sprack ytterst lite, klarade mig med 6 spridda stygn. Dock så kom vi hem först igår. Läkaren som lade ryggbedövningen stack för långt in så det har läckt ut vätska. Vilket resulterade i en djävulsk huvudvärk, smärta och stelhet i rygg och nacke. Kunde knappt sitta upp dom första dagarna. Sen steg Liams gulsot-värden så vi fick bli kvar pga det också. Men han klarade sig utan behandling och jag har fått tabletter så vi fick alltså åka hem igår :)

Ska försöka skriva ihop en förlossningsberättelse när tid finns :)

Grattis till alla som fått sina bebisar!     

• Skåne85

Grattis syoss, fint namn ni valt. (heter min son på 2,5 också) :)
    Nu blev jag nervös över sprutan du fick för långt in.

• chicopico

Imorse kl 05:07 fick vi en liten pojke Bf+13!! Allt gick superbra, det gick lagom fort och gjorde lagom ont

• Carolaj83

äntligen ploppar de ut bebisar igen stort grattis till er båda

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012