Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Majskorn skrev 2011-08-11 15:24:35 följande:
    Magen säger 100% pojke men egentligen har man ju ingen aning. Har dock inga barn sen innan så kan ju inte jämföra symptom och sånt även om det inte ska spela nån roll. Men vi kommer inte ta reda på könet för min man vill verkligen inte veta innan det är dags att komma ut och då är det inget roligt om jag vet heller så om det är så viktigt för honom så kan jag vänta även om jag ska göra allt för att försöka tyda på RUL om man ser nåt i de regionerna :) Kommer dock inte våga köpa en klänning även om jag tycker det skulle se ut som en flicka efter RUL, mest för att då skulle min man kanske hitta den och bli ledsen...
    Jag såg då verkligen inte att min son var en gosse under RUL det var BM tvungen visa oss hehe...:) Så det är kanske inte så stor chans ändå :)

Jag hade flickmage hela vägen....och min närmaste kompis har alltid pojkmagar och har en dotter och väntar en dotter hehe...så magens form har inget med könet att göra ;)

När jag vänta sonen trodde folk jag vänta en flicka typ alla utom jag och min sambo hehe...Nu tror alla jag väntar en gosse för jag har sagt att jag tror det, och sist hade jag ju rätt ;)
  • shadowstorm

Nu kommer en fråga här som kanske ingen kan svara på men jag chansar =)

Jag har ett babyskydd med bas från akta garco sedan sonen. Men jag vill inte använda babyskyddet eftersom jag har fixat och trixat med bältet så jag har fått höra av babyproffsen här i sundsvall att jag INTE kan använda den igen....

Så nu kommer jag ju till detta att jag ska köpa ett nytt babyskydd och jag har ju en bas, och jag undrar kan man använda en bas som är 3-4 år på deras babyskydd nu? Min bas ser exakt ut som de som de säljer tycker då jag!! Svart med rött...tycker det är onödigt köpa bas om nu min gamla skulle funka....eller är jag snål :P

• shadowstorm
    Alltochinget skrev 2011-08-12 08:38:39 följande:
    Bebismys: jag har inte heller känt bebisen än och blir lite orolig när alla andra verkar känna av buffar hit och dit. Vecka 16+3 idag.
    Gissar du har moderkakan i framvägg då känner man mycket senare. Jag gissar jag har min i bakvägg som jag även hade sist med sonen.

Idag är det 3 dagar kvar tills RUL :)

Snacka om jag hade problem och sova igår...vakna 5 och var klarvaken så låg och titta på förlossningar på tv, och inte trött än. Men har ett svagt minne att jag blev riktigt pigg under en tid när jag vänta sonen också när jag inte sov mycket.
  • shadowstorm
    syntetica skrev 2011-08-12 11:50:28 följande:
    Nu är vi hemma efter ett lyckat ul :D 
    En fin liten kille som sprattlade runt som en liten tok.
    Dock hade han lite vätska i njurana så det kommer bli återbesök. 

Grattis :) Vad hade du själv för känsla att du vänta? :)
  • shadowstorm
    RaraS skrev 2011-08-12 13:21:25 följande:

Det vore lite kul. Men man kanske kan skapa en egen tråd för det så de kan skriva som vill? Kanske att man skriver vad man trott att det ska vara/vad känslan säger för kön, vad UL visar vad det ska vara och sedan efter BF vad det faktiskt blev

låter som en bra ide =) Vem känner sig manad att starta tråden? Jag kan göra det om ingen orkar sonen sover ändå :P
  • shadowstorm
    RaraS skrev 2011-08-12 13:42:18 följande:
    Du får gärna göra det! Vore kul för jag är så bombsäker på en flicka och det vore kul att se sedan hur våra känslor för det stämmer eller ej! Men TS måste lägga in länken i "rubriken" sedan!
    Hehe och jag tvärsäker jag väntar en gosse =)
  • shadowstorm

Men seriöst ska det nästan bara födas flickor i januari ;)

Då stämmer ju iaf myten om att det föds mer flickor på vintern och kanske myten att det föds fler pojkar på sommaren

Svar på tråden Januaribebis 2012