• fair

Januaribebis 2012

Tror jag avvaktar en liten stund till innan jag ringer. Så det fått gå en timme åtminstone. Slemproppen verkar hålla på att släppa också, har små, små vita klumpar på papperet när jag torkar mig.

• fair

Jag borde också sova men känner att jag vill hålla koll på vart detta tar vägen. Fl tyckte jag skulle ta Alvedon och duscha varmt. Kände inte alls för nåt av dem. Vill inte ta smärtstillande förrän jag vet om det är på riktigt eller inte!

• fair

Har spenderat natten på förlossningen. Fick värkar vid 22 och det var ca 5 - 6min mellan. Åkte in och tappen var 1,5cm lång och 2cm öppen. Badade och fick pamol men värkarna fortsatte. Sen helt plötsligt var dem som bortblåsta och vi blev hemskickade. Sov ingenting inatt, dock några timmar under morgonen. Hur ska man kunna veta vad som är äkta vara??

• fair

Ja, alltså om det där var förvärkar som inte gav nåt (trots att jag var lite öppen) så vill inte jag veta hur mina riktiga värkar kommer kännas! Men just det att måsta gå nu och vänta... Det här mig tokig! Kan ju vara 2 veckor bort lika väl... Blä blä blä!

• fair

Carolaj: det kan vara precis vad som helst. Men har du andra symtom som huvudvärk, flimmer för ögonen osv så kan det vara begynnande hf. Min bm har hela tiden sagt åt mig att vara uppmärksam på smärtor i magen högt upp.

• fair

Ä det någon av er som upplever att bebisen är lugnare nu mot slutet? Min har ju varit jättelivlig sen första rörelserna men lugnat sig betydligt sen vecka 36. Hon är inte alls vaken på samma tider, verkar sova mycket mer. Gjorde ju två ctg inatt. Första sov hon halva igenom och andra var hon vaken och allt såg bra ut. Det borde inte vara nån fara va? Min bm sa att huvudsaken är att jag känner henne flera gånger dagligen och det gör jag. Men inte likadant som förr...

• fair

Jag har ett litet dilemma. På fredag vill jag åka och besöka min mormor som bor 10 mil bort men vet inte om jag vågar då det är så nära BF. Vi har ett hemskt snöoväder här i norrland och man vill ju gärna inte bli fast på nån väg med värkar... Samtidigt som jag så himla gärna vill träffa henne. Min dotter föddes ju i vecka 38+6 och kommer vara i 39+0 på fredag. Men inget tyder ju på att det ska sätta igång innan dess, har bara småkänningar... En annan sak, jag är ju öppen 2cm, tror ni man vågar ha sex? Så kanske det sätter igång :P

Svar på tråden Januaribebis 2012