• fair

Januaribebis 2012

Grattis celma snow och lillajag89!!

• fair

Grattis till alla bebisar!! Shit så många som fått nu! Åh så avis jag är.

• fair

Åh fy, nå mår jag så där fruktansvärt illa igen. Vet inte om det är bebis som ligger och trycker på nåt dumt sätt. Men har haft exakt likadant för inte så länge sen. Magen blir helt uppochner ...

• fair
    bumbi 84 skrev 2012-01-14 11:07:45 följande:
    Bf+2 idag Nu får liten gärna komma ut!!
    samma här. känner mig så less!!!
  • fair
    Marsätt skrev 2012-01-15 10:40:44 följande:
    Sitter nu och väntar på min man och äldsta dotter ska komma och hämta oss på bb. Vi tror vi har namnen klara nu Elsa Juni Netty och tilltals namn blir i så fall Juni. Dottern vill Elsa men inte min man.
    Fina namn! :)
  • fair

Carolaj: ja envisa är bara förnamnet! Är på BF +4 idag. Är sååååå less.

• fair

Inatt har jag haft oändligt många sd, så fort jag rört mig eller lagt mig i sängen efter ett toabesök. men de har spänt mer än vad de gjort ont. Inga riktiga värkar om man säger så. Så himla irriterande. Vet att jag hade jättemånga sd dagarna innan dottern föddes men jag har inte så stora förhoppningar då denna bebis redan lurats x antal gånger :P

• fair
    GoodEnough mom skrev 2012-01-17 19:42:37 följande:
    Min flicka föddes den 15 januari. Åkte till förlossningen för att få en sovdos då jag hade haft värkar i 2 dygn och då var inne på 3 dygnet. Dagen innan hade jag blivit hemskickad då jag bara öppnat mig 1 cm. Nu när jag kom in var jag öppen 7 cm och fick inte alls åka hem. Fick prova lustgasen som hjälpte tills jag öppnat mig till 8 cm, sedan kunde inte jag vara still eftersom det gjorde fruktansvärt ont. Hann inte med någon annan smärtlindring. Hade krystvärkar i 1 timme, vattnet gick när jag hade två krystvärkar kvar. 4 timmar efter inskrivningen är lillan född. Hon föddes fram med händerna och sitt huvud (som inte toppade sig alls i förlossningskanalen) samtidigt vilket gjorde att jag fick en sfinkterruptur. Fick opereras direkt och nu väntar en lång återhämtnings process och bearbetning av förlossningen. Ibland tillhör man de där få procenten som faktiskt får allvarligare komplikationer trots att man hela graviditeten fått höra att man inte ska oroa sig för diverse problem som kan uppstå ;) Försöker hålla humöret uppe då jag har två underbara flickor här hemma <3

Grattis till alla er andra som fått era små :) Och lycka till alla ni andra, jag önskar alla en trevlig upplevelse av er förlossning och att ni alla får må bra.
    Stort grattis till dottern! Oj så jobbigt för dig, kan inte ens föreställa mig smärtan. Hoppas det läker fint nu så du slipper ha det jobbigt.
Svar på tråden Januaribebis 2012