Januaribebis 2012
Åh så spännande!!
Åh så spännande!!
Nu är jag inne på fl för att kolla om jag fått hf. Blodtrycket var 160/100. Urinen ua . Sitter med ctg nu och bebis kurva går inte alls lika mycket upp och ner som den brukar. Har dock aldrig varit inne den här tiden på dagen, hon verkar sova. Men blir såklart orolig då jag alltid fått höra att kurvan ska åka upp och ner.
Åh så lättad man kan vara, alla prover var bra, trots ett lite för högt blodtryck. Men det sjönk i alla fall medan jag satt där. Har hunnit med en snabbis på hm och sen handlade jag och min karl mat på Ica maxi. När vi var där höll jag på att gå åt, märks att jag rör mig för lite, blev superandfådd av ingenting! Sen beror det säkert på blodtrycket och pulsen också.. Tur att det inte är så länge kvar nu!!
Jobbigt att vi är så många som inte får sova ordentligt!!! Natten till igår sov jag ca 3 timmar totalt. Men inatt har jag fått mig lite mer sömn, ca 6 timmar men osammanhängande. Dottern har varit jättesnorig och jag var hundra på att hon skulle få ett falsk krupp anfall men turligt bog lyckades jag avstyra det. Men somnade sent och sov väldigt "lätt" pga det, jag blir så orolig då hon får krupp eftersom hon även har astma som blir mycket, mycket värre vid förkylningar. FRÖKENOLSSON: så spännande!! :) är avis på dig! Önskar att vår lilla också ville komma nu.
Huvudvärk idag med.. Usch så less jag börjar bli på det här! Vill ju helst inte äta alvedon vareviga dag heller...
Vet inte om jag fått tillbaka svampinfektionen som jag hade tidigare eller om det är smådelar av slemproppen som släpper. Har haft färgade, slemmiga flytningar senaste två veckorna men det har aldrig luktat något, inte heller nu. Och idag är det som små, små klumpar i flytningarna. Men inget kli eller ömhet. Ursäkta infon!!
Har tid hos bm på fredag så får väl ta upp det med henne då. Hon borde ju kunna titta på det?
Okej. Ja men det är ju bra att dem kollar ordentligt. Vad hade du för tryck? Har det visat något på urinstickan?
Okej. Jag var ju inne på FL igår och mätte blodtryck. Då hade jag 160/100 vid första mätningen och 150/80 vid andra. Men jag hade ingenting på urinen och blodproverna var som de skulle, även CTG:n. Men jag har konstant huvudvärk, varje dag och brukar även känna av hjärtklappning och vara andfådd. Men det verkar inte som att det finns så mycket att göra för min del eftersom blodproverna var bra. Har du fått ta några blodprover? Vilken vecka är du i?