• fair

Januaribebis 2012

Åh så spännande!!

• fair

Nu är jag inne på fl för att kolla om jag fått hf. Blodtrycket var 160/100. Urinen ua . Sitter med ctg nu och bebis kurva går inte alls lika mycket upp och ner som den brukar. Har dock aldrig varit inne den här tiden på dagen, hon verkar sova. Men blir såklart orolig då jag alltid fått höra att kurvan ska åka upp och ner.

• fair

Åh så lättad man kan vara, alla prover var bra, trots ett lite för högt blodtryck. Men det sjönk i alla fall medan jag satt där. Har hunnit med en snabbis på hm och sen handlade jag och min karl mat på Ica maxi. När vi var där höll jag på att gå åt, märks att jag rör mig för lite, blev superandfådd av ingenting! Sen beror det säkert på blodtrycket och pulsen också.. Tur att det inte är så länge kvar nu!!

• fair

Jobbigt att vi är så många som inte får sova ordentligt!!! Natten till igår sov jag ca 3 timmar totalt. Men inatt har jag fått mig lite mer sömn, ca 6 timmar men osammanhängande. Dottern har varit jättesnorig och jag var hundra på att hon skulle få ett falsk krupp anfall men turligt bog lyckades jag avstyra det. Men somnade sent och sov väldigt "lätt" pga det, jag blir så orolig då hon får krupp eftersom hon även har astma som blir mycket, mycket värre vid förkylningar. FRÖKENOLSSON: så spännande!! :) är avis på dig! Önskar att vår lilla också ville komma nu.

• fair

Huvudvärk idag med.. Usch så less jag börjar bli på det här! Vill ju helst inte äta alvedon vareviga dag heller...

Vet inte om jag fått tillbaka svampinfektionen som jag hade tidigare eller om det är smådelar av slemproppen som släpper. Har haft färgade, slemmiga flytningar senaste två veckorna men det har aldrig luktat något, inte heller nu. Och idag är det som små, små klumpar i flytningarna. Men inget kli eller ömhet. Ursäkta infon!!

Har tid hos bm på fredag så får väl ta upp det med henne då. Hon borde ju kunna titta på det?

• fair
    shadowstorm skrev 2011-12-27 13:03:21 följande:
    Nu vill jag bara gnälla så ni får ursäkta mitt extremt dåliga humör

Jag är så förbannat less på vara gravid nu, spydde till vecka 16 och tänkte YES blir inte som med sonen att jag spyr till nästan slutet. Men då hinner man bara passera vecka 20 så börjar ryggen att göra ont....sen höften någon vecka senare så man nästan blir halt och hela skiten bara låser sig och man kan inte sova för det går liksom bara inte. Har inte kunna haft sex med min sambo på 6 månader!!!!!!!!!!! (stackarn vet väl inte ens hur det går till längre ;), Och förvärkarna som börja 3 månader innan bebisen ens ska komma ut och håller i sig i timmar. Sen 3 magsjukor på detta, flera förkylningar och nu sist men inte minst en flunsa...Och som jag inte hade jobbigt andas innan ändå, svimma ju minst 1 gång i veckan, och blir yr och kallsvettig så fort jag rör mig. Kan inte ens duscha varmt längre för då blir jag överhettad så det är kallduschar som är det enda som gäller nu......Och dessa underbara hemoröjder som gör att jag bara vill grina så fort jag ska gå på toa. BEHÖVER JAG SÄGA ATT JAG ÄR LESS PÅ VARA GRAVID ;)

Jag ber till gudarna att jag inte går över med denna, för då kommer jag klättra på väggarna här hemma....UNGE UT UUUUTT NUUU! ;P

Så nu har jag gnäällt av mig ;P
    Jag känner verkligen igen mig! Det är allt annat än en dans på rosor att vara gravid! Men det är inte så länge kvar nu, det är allt man kan säga. Man får härda ut så gott man kan, trots att jag mer än gärna hade haft ut bebisen för länge sen!!!
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-27 13:04:18 följande:
    nu börjar min mage igen... o har extrem huvudvärk o illamående :(
    Usch för huvudvärk, hoppas det går över! Försök att vila.
    Junies mamma skrev 2011-12-27 13:04:40 följande:
    Jaha då blev man inlagd på NÄL ett dygn nu då, hoppas ja får åka hem i morgon
    Åh, nej. Havandeskapsförgiftning? Vad gör dem åt det eftersom man blir inlagd?
  • fair

Okej. Ja men det är ju bra att dem kollar ordentligt. Vad hade du för tryck? Har det visat något på urinstickan?

• fair

Okej. Jag var ju inne på FL igår och mätte blodtryck. Då hade jag 160/100 vid första mätningen och 150/80 vid andra. Men jag hade ingenting på urinen och blodproverna var som de skulle, även CTG:n. Men jag har konstant huvudvärk, varje dag och brukar även känna av hjärtklappning och vara andfådd. Men det verkar inte som att det finns så mycket att göra för min del eftersom blodproverna var bra. Har du fått ta några blodprover? Vilken vecka är du i?

• fair
    Frökenolson skrev 2011-12-27 13:33:00 följande:
    Jag fick åka hem igen, har fått tid för igångsättning imorgon kl.8.00 om det inte drar igång innan... Har en tjurig sambo hemma, som tjötar om att alla andra går över, men inte vi, åsså imorgon, värnlösa barnens dag. Jag blir så trött, den kommer när den kommer, vad ska man göra åt det..? Fast jag tror han lugnar sej snart, han får sura i fred medans jag gör matlådor att frysa in, kan va skönt att ha när man kommer hem från BB sen... Haggski: vad hade du på dig idag, såg en som var ung lika långt gången som mig, tror jag, tänkte det kanske var du... =)

Så spännande, minns hur jag kände det inför min igångsättning med dottern :) Äsch, vad spelar det för roll när bebisen kommer. Huvudsaken är väl att den är frisk! Skönt med matlådor, tror jag måste försöka ta mig i kragen och göra några jag också..
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??

Jag kollar urinen varje gång, på vår mvc får man gå och kissa i en mugg och sen kolla stickan själv.
  • fair
    Frökenolson skrev 2011-12-27 14:12:45 följande:
    Fair:
    Hur känns det att bli igångsatt? Är det bara dropp eller?
    Önskar så att det drar igång NU!!  
    För min del började vattnet sippra kl 03 den 16/11 och jag hade småvärkar ett helt dygn. Kl 10.00 den 17/11 kom vi till förlossningen och då blev jag inlagd men var tvungen att vänta på provsvar innan de satte igång mig. Kl 15.30 kollade dem hur mycket jag var öppen, 6cm. Och då hade jag fortfarande bara småvärkar som gick bra att andas igenom. Droppet kopplades på strax därpå och kl 19.14 var Thilde född.

Tror det beror helt på om man är öppen nåt eller inte och om man har värkar eller ej. Men jag antar att de kommer sätta dropp på dig!
Svar på tråden Januaribebis 2012