• fair

Januaribebis 2012

Jag tycker att "barn ska lukta barn" och har använt neutral tvättmedel och skonas parfymfria sköljmedel ända sen dottern föddes. Hon är 25 månader nu.. Tycker inte om parfymer öht, använder bara deo med parfym, allt annat är parfymfritt eller luktar väldigt lite. Men det är ju min åsikt!! Det enda jag hört är att man ska vara försiktig med starka dofter i början samt välja tvättmedel med varsamhet eftersom de små lätt har känslig hud.

• fair

Vaknade med huvudvärk idag igen, åh så jag är less på det här nu!! Mår illa också :/ vad fasen ska jag ta mig till? Dem på fl hittar ju inget som tyder på hf trots att jag har högt blodtryck och säger ingenting om vad det beror på. Har aldrig fått en minsta förklaring till huvudvärken. Jag som aldrig har ont i huvudet annars... Är så trött på detta nu.. Ska ringa både min bm och doktor idag för något måste göras. Jag orkar inte!

• fair

Elofsson: tack :) jag blir bara så enormt trött och less. Orkar ju ingenting och nu har dottern blivit jätteförkyld också :/

• fair

Twistedtofit: klart att man får krämpor i slutet av graviditeten! Konstigt vore det annars. Jag har ett kompispar som försökt få barn länge, och jag är enormt glad att jag faktiskt har ett barn och ett på väg. Det är så enormt stort och inget jag tar för givet. Varför jag klagar är för att denna graviditet är så mycket jobbigare än förra, på flera sätt. Det tär på krafterna att aldrig sova ordentligt, foglossning både i höfter och blygdbenet, huvudvärk, högt blodtryck osv. Men det vet du ju :) jag kanske bara är känsligare än vad du är. Jag vill inte bli igångsatt så länge inte vattnet går eller om jag måste för bebisens skull. Men jag hoppas att det ska finnas något som kan hjälpa mig så jag får må lite mer som en människa...

• fair

Paet: jag köpte en som jag hade innan fl, som var lite stor och efteråt köpte jag fler.

• fair

Twistedtofit: det har du helt rätt i. Man ska inte bli för uppslukad av sina krämpor.

• fair

Den blev lite för liten :P men de säger ju att man ska rymma en hand över bröstet innanför bhn om man köper den före fl. Jag rymde inte riktigt så mycket :)

• fair

Jag var hos min barnmorska igår v.37+5:
    Blodtryck: 130/70
    Urin: Ua
    Vikt: +2kg sen förra gången (totalt +11kg)
    Hb: 119
    Socker: 5,1
    SF-mått 35cm
    Bebis hjärtljud ca 143 slag/min
    Bebis har fixerat sig!!!

När jag var gravid med första barnet och var hos barnmorskan på sista besöket i vecka 36+5 så var hon fortfarande ruckbar. 15 dagar senare föddes hon (8 dagar innan BF). Undrar då hur det kommer gå denna gång!

Idag får jag SD så fort jag rör mig, och ibland när jag sitter still också. Men ingen som gjort ont än i alla fall! Så det känns skönt.

Svar på tråden Januaribebis 2012