• fair

Januaribebis 2012

Jag har sovit helkasst senaste två-tre månaderna men extremt dåligt senaste nätterna. Ringde min bm och frågade om jag inte kunde få en extra tid inbokad just efter nyår för en hinnsvepning eller annat. Men hon sa att om jag fortsätter sova dåligt och har det likadant på nästa bm besök (30/12) så skulle hon skicka en remiss till specmvc för att prata om en eventuell igångsättning. Känns ju skönt att hon tar en på allvar, men hoppas såklart att allt ska ha sin egen gång.

• fair

Min mage har också sjunkit rejält, det gjorde den aldrig med första barnet. Känns ganska spännande, undrar om hon blir ett december- eller januaribarn?? :)

• fair

Nån mer vars bebis blivit lugnare på slutet? Min har varit jättevild från start men igår och inatt har hon varit oroväckande lugn. Åkte in till fl igår vid 19 20 för jag var så orolig och då vaknade hon och busade runt och hickade som vanligt. Men hela natten har hon varit lugn igen (jag vaknade iof nu första gången men ändå). Hon svarar inte om jag trycker på magen nu. Usch, jag blir så orolig för min lilla....

• fair

Alltså, jag vet att det inte behöver betyda nåt alls, men jag har fått en rosa flytning. Förra gången startade förlossningen så!! Thilde föddes 1,5 dygn senare. Jäklar vad nervös jag blev nu!!

• fair

Jag tycker jag pratar med dem jämt och ständigt. Ska avvakta lite och se om jag får ont. Det kan ju vara ett litet kärl som spruckit också.

• fair

Pratade med förlossningen och där sa dem att jag skulle avvakta, precis som jag trodde. Det behöver ju inte alls betyda nåt. Men vi får väl se hur natten blir. Har lite blodtryckskänningar/hög puls men förlossningen verkar inte brydda. Jag är så himla orolig för allt som har med hjärta, lungor och blodet att göra. Vet inte om jag bara är fjantig...

• fair

Ames: jag vet, men blev så mycket uppe i varv :P det är ju så spännande!

• fair

Tärning6: jag är också så enormt less på att vara gravid. Känner mig bara så trött med all hjärtklappning och tungandning. Kan typ inte sitta still, vill nästan krypa ur skinnet på mig själv. Känns bara så hemskt då jag egentligen borde njuta av att vara gravid. Men går bara och väntar på att förlossningen ska sätta igång.. Men känns som en evighet.

Sandy87: oj, hoppas verkligen antibiotikan hjälper! Håller tummarna för er.

Västeråsmamman: usch då, krya på dig!

Ames: hoppas sonen blir frisk snabbt, inge kul alls om han skulle vara sjuk till jul. Ska hålla tummarna för att du får sova!

Svar på tråden Januaribebis 2012