• fair

Januaribebis 2012

Oj vad mycket som. Hänt under natten! Spännande! Här är det lugnt än så länge och lär nog vara några dagar till. Ska till barnmorskan idag, blir spännande att höra vad som sägs.

• fair

Var hos bm idag v.39+3. Vikt totalt +12kg sen plusset, sf mått 36cm, blodtryck 140/80, bebis hjärtljud 146-152slag/min. Nästa inbokade tid är 23/1 men en remiss är skickad till spec Mvc för ev. överburenhets kontroll som ska göras före vecka 41+5. Här i Västerbotten ska man ha fött före 43+0.

• fair

Så spännande Leia!! Min bebis är jättebråkig ikväll, trycker upp rumpan och fötterna mot min magsäck så jag både blir illamående och får halsbränna. Blev dessutom jättedålig i magen just. Fy så drygt det här börjar kännas! Vill ha ut bebis så man får må bra och kan somna på kvällarna utan illamående..

• fair

Spännande Leia och loppan81! Hoppas det fortsätter :) här känns det som att det kommer dröja LÄNGE innan nåt händer... Är det nån fler än jag som fick första nån vecka tidigt och nu med andra ev. gå över??

• fair

Jag har två dagar kvar till BF. Känns så himla surt då dottern var en vecka tidig :P men det är bara att bita ihop, bebis kommer väl när hon kommer :)

• fair
    Someday skrev 2012-01-10 10:31:30 följande:
    Vi får kämpa på Fair. Jag har också bara ett par dagar till BF.
    Känns konstigt att bebis skulle stanna kvar så länge eftersom det varit risk för tidig förlossning sedan i november med massa kontroller och dylikt. Nu när den får komma händer nada.
    Bara massa värkar som kommer och sen försvinner igen, konstanta sammandragningar men inget mer! Jobbigt! Hoppas att det drar i gång för oss på riktigt snart...
    10 januari är väl en bra dag att födas =)
    Ja det är nog så... :/
    Cia80 skrev 2012-01-10 10:22:16 följande:
    Då har vi samma, bara det att min dotter var 12 dagar sen...så det är väl bara att fortsätta räkna
    ja, och hoppas på att det inte blir 12 dagar fram som dom föds, utan snarare typ.... imorrn :P haha
    Moniqe1979 skrev 2012-01-10 11:08:17 följande:
    happ nyss hemkommen från BM ytterligare förhöjt blodtryck (150/95) och börjat läcka äggvita så fick en tid imorgon på spec MVCför ytterligare provtagning flödeskontroll etc och om det vill sig illa även igångsättning Mindre muntert...
    Åh, nej, håller tummarna för att allt ska gå bra!
  • fair

Grattis caradan!! Jag hade onda förvärkar i en timme inatt, tvingades ta Alvedon. Men de gav sig igen. Suck!!

• fair

Jag måste fråga. Ni som är omföderskor. Om ni går över tiden, hur ofta ska ni gå på kontroller då? Jag var hos min barnmorska i måndags, har BF i morgon men jag får inte komma på nytt besök förrän 23/1! Det tycker jag låter konstigt. Är det inte viktigt att se hur bebisen mår när man går över tiden? Även om det "bara" är vecka 40+ osv..

• fair

Så spännande partouze!!! Du kan ju ringa in och höra med dem för då hinner dem förbereda sig också. Har du långt till fl?

• fair
    partouze skrev 2012-01-11 13:05:15 följande:
    Ringer om nån timme om de håller i sig ! Ja bor cirka 30 minuter från Mölndal och östra förlossningarna i Göteborg
    Gör så! Hoppas att det fortsätter så du snart får sniffa bebis! :)
Svar på tråden Januaribebis 2012