Januaribebis 2012
Oj vad mycket som. Hänt under natten! Spännande! Här är det lugnt än så länge och lär nog vara några dagar till. Ska till barnmorskan idag, blir spännande att höra vad som sägs.
Oj vad mycket som. Hänt under natten! Spännande! Här är det lugnt än så länge och lär nog vara några dagar till. Ska till barnmorskan idag, blir spännande att höra vad som sägs.
Var hos bm idag v.39+3. Vikt totalt +12kg sen plusset, sf mått 36cm, blodtryck 140/80, bebis hjärtljud 146-152slag/min. Nästa inbokade tid är 23/1 men en remiss är skickad till spec Mvc för ev. överburenhets kontroll som ska göras före vecka 41+5. Här i Västerbotten ska man ha fött före 43+0.
Så spännande Leia!! Min bebis är jättebråkig ikväll, trycker upp rumpan och fötterna mot min magsäck så jag både blir illamående och får halsbränna. Blev dessutom jättedålig i magen just. Fy så drygt det här börjar kännas! Vill ha ut bebis så man får må bra och kan somna på kvällarna utan illamående..
Spännande Leia och loppan81! Hoppas det fortsätter :) här känns det som att det kommer dröja LÄNGE innan nåt händer... Är det nån fler än jag som fick första nån vecka tidigt och nu med andra ev. gå över??
Jag har två dagar kvar till BF. Känns så himla surt då dottern var en vecka tidig :P men det är bara att bita ihop, bebis kommer väl när hon kommer :)
Grattis caradan!! Jag hade onda förvärkar i en timme inatt, tvingades ta Alvedon. Men de gav sig igen. Suck!!
Jag måste fråga. Ni som är omföderskor. Om ni går över tiden, hur ofta ska ni gå på kontroller då? Jag var hos min barnmorska i måndags, har BF i morgon men jag får inte komma på nytt besök förrän 23/1! Det tycker jag låter konstigt. Är det inte viktigt att se hur bebisen mår när man går över tiden? Även om det "bara" är vecka 40+ osv..
Så spännande partouze!!! Du kan ju ringa in och höra med dem för då hinner dem förbereda sig också. Har du långt till fl?