• fair

Januaribebis 2012

Stort grattis till sonen yrla!!

• fair

Fy och blä. Tredje natten på rad som jag vaknar illamående/nära spyfärdig av halsbränna. Glömde ta gaviscon innan jag la mig. Dock är det inte alltid det hjälper i förebyggande syfte. Har tagit det nu iaf och hoppas verkligen det ska hjälpa så jag får sova. Vill inte sitta och vara helt trött på julafton...

• fair

Har haft en fantastisk men jobbig jul då jag sov alldeles för lite inatt och har ätit som en häst! Har varit mätt från morgon till kväll :/ dessutom har min foglossning blivit dubbelt så smärtsam då jag fått ont i fogen fram nu också... Det är myrsteg som gäller nu!! Har dessutom blivit förstoppad och har hemskt ont när jag ska göra nr 2, och får fruktansvärt ont i magen av lactulos/duphalac...

• fair

Det är så mycket snack här i tråden om slemproppen att jag drömde under min vila att hela proppen gick, och stor var den!! Men blev inte nervös för jag börjar bli så less på detta nu. Sen när jag vaknade och upptäckte att jag drömt blev jag besviken.. Även om jag helst vill ha en 2012 men jag orkar snart inte mer. Dock bara en vecka till 1/1 så det är väl bara att stå ut!!

• fair

C3c: ring om du känner dig orolig!! Det är säkert ingen fara, min bebis var också jättelugn en dag men allt var ok. Men man ska ju göra det som känns bäst. Så är du orolig, ring åtminstone och hör med dem.

• fair

LillaEko: åh så fint namn ni valt till er dotter! Tycker själv att Stella är enormt fint och vi har velat fram och tillbaka på det namnet. Nu är vi nere på 2 namn som det står mellan, får se om det blir en Stella eller Edith för våran del! :)

• fair

Pusselbiten86: Då är det dags för dig att åka in! Som omföderska ska man in till förlossningen när man har ca 5min mellan värkarna! Det borde du väl veta som har flera barn sen innan? Skynda dig in nu och lycka till!

• fair

Nu är jag lite fundersam. Har inte svällt nåt under hela graviditeten men igår svällde båda anklarna och nu när jag vaknade så är det fortfarande kvar. Var till Mvc senast i fredags pga huvudvärk och hjärtklappning men blodtryck och urin var ua. Kan man missa en hf? I lördags, igår och inatt har hjärtklappningen varit hemsk och så svullnaden på det. Har även haft ont i huvudet hela helgen. Vill ju inte hålla på och jaga barnmorskorna för ingenting... På det så sov jag 3 timmar uppdelat inatt! Och jag som ska på mellandagsrea idag (enda möjligheten för sen jobbar min sambo och jag vägrar fara själv) Yay! :/

• fair

Carolaj: vi ska också på rean idag! Men först blir det en (snabb?)visit på förlossningen för att kolla så jag inte har början till hf. Har ju haft ont i huvudet flera dagar och igår svällde jag, är fortfarande svälld, så de ville ha in mig. Jag tyckte dock att det borde räckt om jag far på kontroll hos Mvc i morgon men det tyckte dem inte på förlossningen :/ känns som att jag inte gjort annat än varit på fl!

Svar på tråden Januaribebis 2012