Januaribebis 2012
Nu har jag varit ute och skottat lite. Typ första gången jag rört mig på länge, men kände att det bara måste göras då vi fått 20cm snö... Får hoppas man inte får för mycket träningsvärk bara. Ska ta mig ett bad sen.
Nu har jag varit ute och skottat lite. Typ första gången jag rört mig på länge, men kände att det bara måste göras då vi fått 20cm snö... Får hoppas man inte får för mycket träningsvärk bara. Ska ta mig ett bad sen.
Ang. kläder till bb- väskan. Vi har varit på tre ul, v.17, v.29 och ett tul i vecka 32 och alla gånger har det visat sig vara en tjej. Vi har packat mest flickkläder men även en body och sockar i ljusgrönt (det var vår första dotters första kläder).
blir så besviken, allt är helt lugnt här, trots både snöskottning och sex. Envisa bebis!! Har man väl fått tecken på att nåt är på g så hoppas man ju att det händer nåt närmaste dagarna!
Min barnmorska verkar inte alls vilka göra hinnsvepning, men det kan ha berott på att jag frågade ang. det i vecka 36. Menade dock inte att hon skulle göra det då men hon kanske trodde det :P ska iaf fråga henne på måndag om ingenting hänt till dess...
Nä men det var ju det jag menade, att hon måste ha missförstått mig! :P jag frågade om det fanns möjlighet längre fram eftersom jag haft såna bekymmer med huvudvärk, foglossnig och sömnbesvär. men nu på måndag är jag i v.39+3 så då kanske, är ju redan öppen 2cm också.
Grattis chasmin!!
Lite mera slempropp har släppt nu i em, denna gång lite blodblandad. Känner lite ilningar och bebis trycker sig lite nedåt men tror inte det kommer ge nåt denna gång heller..
Pernillis: tyvärr är det nog inte mycket att gå efter. Min lilla buse har legat LÅNGT, LÅNGT ner i 3 veckor om inte ännu längre och på bm besöket jag var på 28/12 var hon fixerad. Min slempropp har till och med släppt i omgångar sen 3 veckor tillbaka men ingenting händer. Har BF om 7 dagar, andra barnet. En "besvikelse" då första var ruckbar, slemproppen släppte och sen var hon född dagen efter i vecka 38+6....
Anonyym: man kan ha med sig om man vill (vi har packat med) men oftast rekommenderar dem på bb att amningen ska ha kommit igång ordentligt innan man ger napp. Vår första gav vi napp efter några dagar/vecka. Men som sagt, det är helt upp till var och en.