Inlägg från: twistedtofit |Visa alla inlägg
  • twistedtofit

Januaribebis 2012

Namn kommer jag inte börja fundera på förrän bara någon vecka innan beräknat tror jag. Man hinner ju ändå ångra sig en miljon gånger, pojknamn tycker faktiskt jag är lättare! När vi fick sonen hade vi inga tjejnamn, vi var rätt säkra på att det var en kille!

Nu fokuserar jag på att klara de här första veckorna.

• twistedtofit
    87ida skrev 2011-05-17 22:32:28 följande:
    Hej allihopa! Shit vad mycket som hänt sen sist jag kikade in här, både tråkiga och roliga saker.. Jag beklagar så hemskt mycket till er som fått tidiga missfall osv, tänker på er! Och till er som nyss plussat eller sett det lilla pyret på ultrald: grattis! Själv går man in i vecka 7 på torsdag så är nu i 5+5 tiden går sååå sakta. Har dock inget illamående alls, bara ömma tuttar och lite värk i magen ibland. Får hoppas de håller i sig någon som förresten vet i vilken vecka man kam kolla kön med ultraljud?
    Tror runt v 24 eller nåt
  • twistedtofit
    AkireNirak skrev 2011-05-18 07:02:42 följande:
    Plusade den 17/5 efter 3½ års försök. Nu håller vi tummarna för första bebisen den 19/1-12!!

Har haft superkoll på hela cykeln i flera månader nu, och hade senaste M 15-19 April, ÄL 29-30 April, och plusade 17/5.

Det som är lite läskigt är att jag inte riktigt kan smälta det, eller tro på att det är sant. Hoppas att det sjunker in den närmaste tiden, och åtminstone efter att vi varit på första UL om 3-4 veckor (får ett tidigare UL då vi fått lite hjälp på traven i form av hormontabletter).
    Grattis!!

Vi har samma datum med mens och ÄL och BF, hihi!
  • twistedtofit
    Syoss skrev 2011-05-18 08:25:03 följande:
    Vi har samma datum, både mens och BF^^ fast jag plusade 11/5 :)
    Nu håller vi tummarna!
    då är vi 3 ;) hihi

jag plussade oxå 11/5
  • twistedtofit
    Majskorn skrev 2011-05-18 11:56:21 följande:
    Här e en till som blött lite....rosa flytningar och en lite rödare men nu är dom vita igen så hoppas att liten bara ville skrämmas lite....

ska på vul imorgon men har ingen aning om vad jag kommer få se...hoppas på en liten ärta med tick tack :)
    förra grav blödde jag i samband med ett toalettbesök någon matsked färskt blod. Jag hade ingen aning om att jag var gravid då, men i efterhand tänkte jag att det var en nidblödning. Då gjorde jag ett vul efter att jag fått + på sticka  och var runt v 10
  • twistedtofit

vi har berättar för våra två närmsta vänner, de försöker nämligen oxå bli gravida! Resten får vänta!

• twistedtofit

Jag har jobbat natt och stått och satt sond på en hysteriskt kräkande patient.. härligt. Hur många gånger tror ni jag svalde och så fort sonden var nere sprang jag ut! USKen jag jobbade med (som också är en av våra närmsta vänner) är en av två som vet att jag är gravid och hade full förståelse.

I och med att jag jobbar i vården kan jag inte ens ha sea-band.. däremot har jag hört att senapsfrön vid öronen minskar illamåendet. Det kanske vore nåt att testa!

• twistedtofit

Jag har snöat in på thaimat. Mest hemlagat, lagom kryddigt o inte för salt! Det vargar jag med grillat!

• twistedtofit
    Haanky skrev 2011-05-19 21:40:09 följande:
    Heej Kliver in här med:) bf den 23jan med barn nummer 2:)  så är nu i 4+2 och tröttheten kommer krypande...
    är nervös att lillknodden inte vill stanna kvar även jätte rädd för att spy så gör allt för att inte ja ska spy ....  illamånde hela tiden. ush!!!!

twistedtofit   senapsfrön vid öronen?? nu får du förklara mer!!! :P
    Alltså.. jag har inte stenkoll. Men BM sätter senapsfrön i öronen som man klämmer på när man mår illa. Akupressur eller nåt. Fråga barnmorskan!
Svar på tråden Januaribebis 2012