roxylady skrev 2011-05-29 13:28:38 följande:
Hihi det var så lite :) Jag fick lov å fråga henne också i med att jag inte heller känner så mkt. Men det går som sagt väldigt i vågor och alla är olika. Och oftast brukar även alla graviditeter tex en person har vara olika också. Säger till min mamma hela tiden att "ska det vara såhär?". Hon säger bara lugnande att det är ju så tidigt än så det är inte konstigt :) Många vid vecka 6 brukar ju inte ens veta att de är gravida. Eller smått börja ana för att man inte fått mensen än. Men inget annat :) Åh vad skönt!! Jag vill också på VUL, tror inte man får det här.
Men sedan finns det ju dom som aldrig mår illa :) Du och jag kanske är en av dem? :) Fast som sagt, inte ropa hej förrän man är i v7-10 nånstans ;)
Med min son var det enda symptom jag hade lite "mensvärk" till och från. Brösten ömmade och växte först efter vecka 8+0. Det är ju så fruktansvärt olika hur man mår. Jag var inte sugen på nåt särskilt, men vissa saker var extra goda. Nu är jag heller inte sugen på nåt särskilt, jag känner bara att jag vill ha nåt fräsht!
Tips på nåt fräsht är apelsinjuice med pressad citronsaft i. Det brukar jag ta på mornarna.