• zatori

Januaribebis 2012

Jag känner som en ilande känsla långt ner mot könet ibland när bebis sparkar. Är det något som ni känner igen?

• zatori

leia: Jo! Det gör den verkligen. Men också lång ner i magen, liksom ner mot könet. Ibland känns det nästan som det ska komma ute en liten fot där. :P Nä, inte riktigt men det liksom ilar eller hur man ska säga... Och det är itne i magen, utan mer på könet. Svårt att förklara!

• zatori

Kissekatten: Haha, ja vilka busbebisar! Skönt att höra att jag inte är ensam om detta konstiga sparkande. :P

• zatori
    Alltochinget skrev 2011-09-18 10:50:04 följande:
    Jag känner ofta bebis sparka långt långt ner (när jag sitter ner oftast), så jag tror att en fot kommer komma ut där nere! Hur kan den vara så långt ner?! men när jag ligger sparkas det högre upp, det känns lite med bekvämare, än sålänge ;)
    Haha! Ja, visst känns det läskigt! :) På mig känns det också högre upp när jag ligger ner. Oftast precis under naveln.
  • zatori

ih! Kände precis en rejäl spark ett par centimeter ovanför naveln! Innan har det varit koncentrerat till under nalveln och främst längs med troskanten. Älskade lilla bebis. Hjärta

• zatori
    Syoss skrev 2011-09-21 16:46:18 följande:
    Underbart! Skrattande Min håller också till mest strax under naveln så sparkarna som känns över naveln blir lite mer "speciella" på något vis :)
    Läste ditt mail nyss, svar kommer ikväll eller imorrn ;) 
    Ja, visst är det så! De känns lite mer speciella. <3 Mamma kände bebisen för första gången idag, den första förutom jag som känt, och då sparkade den också högt. Lite i navelhöjd fast på sidan av naveln. :)
    Bra, väntar på ditt svar! Alltid lika kul att få mail!
  • zatori
    Skåne85 skrev 2011-09-21 21:21:51 följande:
    Haha så det finns nått som faktiskt heter glid lakan, jag trodde bara hon inte kom på namnet.... Vad är det som skiljer glid lakan o siden lakan åt?
    På glidlakan är det ett stort fält i mitten på lakanet med väldigt glatt yta som gör att man glider lättare och alltså lättare kan vända sig.
  • zatori

Har varit hos bm idag och järnvärdet hade sjunkit sedan senaste mätning i typ v 12. Nu ska jag börja med Niferex. Fick lyssna på hjärtat också och det slog så fint så. :) Dock sa hon inget om hur många slag per minut det var. Brukar de alltid göra det annars? Det är andra gången jag får lyssna på hjärtat och inte någon av de två har hon sagt vad det är per minut. Känns som att alla andra får veta det? Jag glömde såklart att fråga också.

Svar på tråden Januaribebis 2012