-
Det kanske är en mer hightech apparat än den min bm använder då? Den ser liksom ut som en gammal radio som hon rattar på och så har hon en stav med såntdär klet på och drar på magen för att hitta hjärtljuden. Har inte sett att det är någon ruta på apparaten som visar hjärtslagen.LillaEko skrev 2011-09-22 16:56:47 följande:Vår bm sa nog inte hur många hjärtslag det var, men vi fick se det i en ruta på apparaten. -
missable: Hahaha! Ja, den ser exakt ut som en sån bandspelare med tillhörande mick som man hade när man var liten. Ja, ska försöka komma ihåg att fråga nästa gång!
-
fair: Härligt! Ska försöka skicka in papperen inom kort jag också.
-
LillaEko:
Japp, det tror jag det är. Jag får jätteont i ljumskarna när jag stått och gått mycket. Det känns typ som om jag har varit ute och ridit och så har jag inte gjort det på länge innan det. Nästan som att hästen sitter kvar mellan benen om du förstår vad jag menar. Höhö. Som en slags sträckning/träningsvärk ungefär. -
LillaEKo: Har inga konkreta råd att ge dig. Men förra veckan när jag tränade fick jag superduperont efteråt och orkade knappt ändra ställning i sängen på natten utan att gny av smärta. Denna veckan kändes det ingenting efter passet! Så jag tror inte det är någon fara att träna egentligen. För mig var det nog bara slumpen som gjorde att jag fick så ont förra veckan, även om jag just då trodde det berodde på den där foglossningen.
Det känns som att det borde vara bra att röra sig, så länge det inte blir för mycket? Har läst att man ska vagga när man går när man har ont av foglossning för då belastar det inte så mkt? -
Ja! Tyckte också det kändes lite sent att ha det slutet nov/början dec. Trodde det skulle vara ca 3-4 ggr och kanske en gång i månaden eller var tredje vecka eller så. Hoppas man hinner gå på alla träffar iallafall.missable skrev 2011-09-23 12:20:20 följande:Zatori: Läste på din blogg att du börjar föräldra utbildningen slutet nov, början dec... Vi har bara två grupptillfällen 9 nov och 16 nov, jag tyckte det var sent?! Ingen annan som redan har börjat??? -
Ansökan för graviditetspenning ÄNTLIGEN postad idag. Nu hoppas jag att det inte är några frågetecken och att man får beviljat såklart. :)
-
LillaEko: Jag har också känt mig sjukt trött de senaste veckorna, men misstänker att det beror på järnvärdet som var lågt vid senaste bm-besöket förra veckan. Har ätit järntabletter i en vecka nu och hoppas att det är på väg att ordna till sig snart!
-
Kan det inte vara svamp?LillaEko skrev 2011-10-04 05:13:36 följande:Har en helskum känsla där nere. Dels trägningar igen och känner mig super kissnödig utan att jag är det.
Dels som en konstig klåda men ändå inte klåda, obehag kanske är mer rätt ord :/
Nån som har samma? -
Jag har fått svar från FK redan. Fick beviljat hel gravititetspenning! :D
Det tog bara en vecka från att jag skickat in ansökan tills jag fick mitt brevsvar hem. Otroligt snabbt! Jag skickade in kopia på moderskapsintyget + ansökan om graviditetspenning som jag ska fylla i + den som arbetsgivaren ska fylla i. Skickade allt på en gång alltså, då jag tyckter det var smidigast så.
Fick dock med ett papper nu i brevet som jag ska fylla i och skicka tillbaka där jag ska skriva när jag vill gå hem (från vilket datum) och inkomstuppgifter bland annat. Är inte det konstigt eftersom jag skrev med det redan första gången i min ansökan? Någon som vet?