Januaribebis 2012
Sapato: Åh, vad mysigt med babyshower! :D
Sapato: Åh, vad mysigt med babyshower! :D
Vecka 39 idag! (38+0)
Grattis till blixtförlossningen caradan! :D Skönt att allt gick bra efter omständigheterna.
Okej. Här kommer några slemproppsrelaterade frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
1. Hur sent i graviditeten kan slemproppen återbildas?
2. Hur länge kan proppen hålla på och lossna?
3. Om inte hela proppen kommer på en gång, utan lossar lite då och då, hur lång tid kan det ta innan förlossningen sätter igång? Har läst att om slemproppen lossnar brukar det oftast ta ca 1-7 dagar innan det drar igång, men då gäller det väl om hela proppen kommer på en gång...
Jag är nästan helt säker på att min slempropp har börjat lossna. Flera gånger nu har det kommit som en tjock, slemmig flytning och de två sista gångerna var det lätt rosafärgat. Jag är i vecka 39 nu (38+1)
paet: På vår föräldrautbildning i måndags diskuterade vi amning. Min bm propagerade inte alls för att alla MÅSTE amma, vilket kändes väldigt skönt. Skit i vad din barnmorska säger! Gör som du själv vill, ingen kan tvinga dig till något. Det är dina bröst och ditt barn!
paet: Jag vill jättegärna amma om det känns bra och om det funkar som det ska. Men jag tänker inte göra det till varje pris! Jag har flera vänner som tyckt det varit skitjobbigt psykiskt och man kan ju omöjligt veta innan om man kommer tycka det är sådär mysigt som många gör, eller om man bara känner sig som en mjölkmaskin och mår dåligt över det. Men jag har tänkt att testa om förutsättningarna finns där. :) Men som sagt, inte till varje pris!
Mitt vatten gick imorse strax efter halv sju. :D Inga värkar än dock, bara liiite molvärk i magen. Har fått en tid till SMVC kl 13.00
Vecka 38+3 idag!
millablom.blogspot.com
Tack! :)
Har börjat få liiiite värkar. Tror jag iaf att det är? Känns mest som molvärk som kommer och går liksom.
Hemma från SMVC. Naturligtvis avtog värkarna när jag låg med CTG:n på magen. Tappen hade INTe börjat öppna sig. Jävla skit. Blev hemskickad med förhoppning om att värkarna ska dra igång ikväll/inatt. Ny kontroll på SMVC imorgon kl 10.00 om inget hänt.
Har värkar med 5-6 minuters mellanrum nu.
För en vecka sedan - fredag den 13/1 kom vår lilla dotter lite dramatiskt till världen med hjälp av sugklocka. 3255 g kärlek och 51,5 cm lång. Jag sprack från A till Ö och har en lång rehabiliteringstid framför mig, men mår efter omständigheterna bra. Och lilla flickan mår också bra! :)
vi kommer nog åka in så småningom, väglaget är ju inte det bästa just nu.