• zatori

Januaribebis 2012

Någon mer som har ont i händerna? Jag känner mig liksom jättestel i fingrarna och ibland känns det som om jag inte har samma styrka i händerna som tidigare. Är även svullen i fingrarna och får inte på mig förlovningsringen längre. Inga domningar dock. Kan det vara karpaltunnelsyndrom?

Jag ska till min MVC-läkare på onsdag angående lite andra saker och tänkte passa på att ta upp det med henne då.

• zatori

Syoss & Sapato: Tack för era svar! Ja, svullen är jag på händerna iallafall, men ingen annanstans vad jag märkt av ännu. Mm. har också för mig att det är mer i handleder och så som det känns när det är karpaltunnel, men tänkte att det kanske kunde vara det ändå.  Precis som du skriver Syoss så är det svårt att knyta händerna och det ömmar. Kanske är pga en massa vätska då. Ska som sagt kolla det med läkaren till veckan iallafall. Känns lite obehagligt.

• zatori
    LillaEko skrev 2011-11-08 07:23:01 följande:
    Vi har tänkt att strunta i kudde i vagnen. Har kompisar som sagt att det är onödigt. Hur gör ni?!?
    Om man nu känner att man vill ha en kudde i vagnen kan man väl ta den som man har i spjälisen i vanliga fall? Känns onödigt med två kuddar.
  • zatori

Här är en jultokig till! Men jag längtar inte efter glögggen, pepparkakorna och lussebullarna utan efter att få jula till det hemma med pynt! Can´t wait.

SysterAnna: Åh, vad mycket fina saker du köpte i Ullared! Ska kolla in en del av de grejerna när jag ska dit. :)

• zatori

Har haft ett läkarbesök med min gyndoktor på MVC idag. Det gick bra och allt såg bra ut. Vad jag inte visste innan var att vi skulle mäta flödet i navelsträngen för att se så liten syresätter sig och får i sig näring som han/hon ska. Det gjordes med hjälp av ett ultraljud vilket alltså betydde att jag fick se vår lilla bebis, som nu inte är så himla liten längre! Åh, vad mysigt det var att se bebisen ligga där och blinka med ögonlocken och svälja fostervatten. <3 Flödet var normalt och allt såg fint ut. Längtar ÄNNU mer nu tills man får träffa den lille krabaten på riktigt.

millablom.blogspot.com

• zatori
    Ms J skrev 2011-11-09 17:21:19 följande:
    Zatori: Vad skönt att allt såg bra ut och vilken härlig bonus att du fick tjuvkika lite på bebisen! Är det rutin hos er att mäta flödet i navelsträngen? Har aldrig varit med om det själv, vad jag kan komma ihåg!
    Ja, jättemysigt att få se bebisen. :) Nej, det är inte rutin. Men jag har en endokrin sjukdom (en tumör på hypofysen och en hormonöverproduktion av ett hormon som heter prolaktin) som gör att de tydligen brukar kolla lite extra och då mäter de tydligen flödet i navelsträngen.
  • zatori
    SysterAnna skrev 2011-11-10 19:55:29 följande:
    Kom på en sak. Är det många som fått bristningar? Jag insåg idag att det nog är bristningar jag fått på rumpan. Har fått lilablå strimmor på rumpan, men har även fått en hel del finnar på rumpan och har därför varit fundersam. Fick tillslut fråga min man vad han trodde och jo han höll med mig det var nog bristningar Tungan ute
    Jag har börjat få små bristningar på magen nu i vecka 30 (29+3 idag).
  • zatori
    sandy87: Uscha! Hoppas det inte är havandeskapsförgiftning. :/ Tror inte det dröjer särskilt länge att få svar på om det är det eller inte eftersom det är ett såpass farligt tillstånd för mamman. (Och barnet.) Varför misstänekr din bm att det kan vara det?

Lycka till!
  • zatori
    sandy87: Åh, vilken tur. :) Ta det bara lugnt och vila nu i helgen om du kan.
Svar på tråden Januaribebis 2012