Syoss skrev 2011-08-24 11:15:49 följande:
Så är det för mig med, jag brukar också vara lugn efter ett UL men sen när nästa UL närmar sig så är oron där igen. Ta detta inte på fel sätt; men jag har inte haft samma svårigheter som dig gällande graviditet, så jag ska inte ens försöka påstå att jag vet hur det är att behöva kämpa så som ni har gjort.. men oron kommer man inte undan. Men jag förstår att ert kämpande medför extra oro. Men bra att allt har sett bra ut hitills! Ni kommer sitta i Januari med ett friskt barn i famnen, det är jag säker på :)
Får vi en flicka så blir sambon som han vill ;) Han har ju bara bröder och en massa brorsöner (en brorsdotter bara) så han önskar sig en liten flicka men han blir ju glad för en pojke också så klart :) Och min bror fick en pojke förra månaden så mina föräldrar har "beställt" en flicka av mig :D Vi får se vem som har rätt haha.
Jag har inte ens ett datum för nästa besök hos BM. Ringer man och ber om en tid efter man varit på RUL eller får man en kallelse?
Jo jag har tänkt att jag ska söka gravidpenning, att jobba på BK graviditeten ut kommer inte funka. Det börjar bli jobbigt redan nu, det är stressigt och allt sånt där. Man kan inte sitta ner ett par minuter när man känner att man måste. Dessutom börjar högsäsongen i Decemeber och då är det alltid långa köer ut genom dörrarna och ca 20 som jobbar samtidigt. Det går inte att undvika att krocka med nån. Jag vill verkligen inte riskera att stöta ihop magen men nått eller nån. Ska du söka?
Nej, gud nej. Jag tar det inte på fel sätt. För vissa går det på ett kick och för andra får man kämpa och kämpa. Så är livet. Jag är iallafall glad att vi äntligen lyckades. Började nästan tro att det aldrig skulle bli ett biologiskt barn för min del.
Ja, det är inga bra odds för en flicka om man ser till L:s sida. ;) Men någon gång måste ju mönstret brytas! Men som du skriver så spelar det ingen som helst roll egentligen, bara det kommer ut en frisk liten krabat. Vad kul att din brorsa precis fått barn också! Då blir det ju väldigt nära i ålder för kusinerna. :) Syrran fick en liten i november, så det kommer skilja ett år och två månader mellan dom. De kommer säkert ha jättekul tillsammans när de blir äldre hoppas jag.
Nä, jag har inte heller ett besök inbokat till bm framöver. Jag fick liksom en extratid nu igår bara för att jag ringde och berättade om min hemska migrän som jag fått sedan jag blev gravid. Hon ville att jag skulle komma in för en koll och då passade jag på att fråga om moderskapsintyget. Men nu vet jag inte när jag ska dit nästa gång. Hon sa att de tinte brukar vara förrän i vecka 25 ungefär. Men du kan ju alltid ringa efter RUL och fråga vad som händer härnäst.
Usch. Jag vet hur det är att jobba under stress. Har dessutom jättemkt tunga lyft på mitt jobb. (Jobbar som undersköterska) Hur många procent jobbar du? Det finns ingen chans att du kan gå ner i tid eller få andra arbetsuppgifter som inte är lika stressiga? Yes, jag kommer söka pga att det är väldigt tungt fysiskt plus stressigt också. Hoppas bara man blir beviljad.
Varför tror du att du kommer bli flyttad på RUL? Har du varit på två ultraljud innan borde du ju ligga ungefär på samma väl? Vad är BF-datumet just nu för er? 18 januari?