• zatori

Januaribebis 2012

Hej! :)

Plussade i tisdags på min andra pergokur, efter nästan 2,5 års försökande. Känns helt osannolikt och overkligt! :D Är i v 5 (4+5) så bebis kommer i slutet av januari om allt vill sig väl!
    Symtom än så lä'nge ömma bröst och molvärk då och då i magen, samt oerhörd trötthet. Dessutom är jag hungrig typ hela tiden! Hoppas slippa illamåendet.

• zatori
    Amelle skrev 2011-05-23 16:22:39 följande:
    Jag är i vecka 6 nu (5+0) och började må sjukt illa idag. Sitter och tycker synd om mig själv och har haft diaree hela dagen. Någon annan som mår såhär som är i samma vecka som mig? Eller ni som är längre gångna kanske minns?
    Jag gick in i vecka 6 idag jag också (5+0). Känner inget illamående, men däremot tycker jag att jag varit lite kass i kistan till och från några dagar.
  • zatori
    erajka skrev 2011-05-23 18:23:29 följande:
    ååååh jag vill också kolla på bebisen
    När har du fått tid för VUL då? :)
  • zatori
    erajka skrev 2011-05-23 20:30:23 följande:
    idag har jag nära till gråt känner jag, är väl hormerna som spökar. Är trött hela dagarna med och imorgon ska jag provjobba på ett nytt ställe som jag kanske ska börja på. Hur orkar man?
    Ah. Vad gör du ananrs på dagarna? Pluggar/jobbar? Det kommer nog gå bra, men jag förstår dig. Är sinnessjukt trött efter en arbetsdag. Somnade i två timmar här nyss soch vaknade för en halvtimme sedan. Sååå trött!
  • zatori
    Mirakelbäret skrev 2011-05-23 20:35:48 följande:
    Det verkar som att alla får göra VUL här. Är det något som ingår i basprogrammet där ni bor eller har ni tjatat till er? Jag bor i Malmö och där får man vänta till vecka 18 för UL =( Vill inte vänta så länge! 
    Vi får iallafall göra ett VUL pga att vi blev gravida med hjälp av en hormonbehandling. (Pergotime)
  • zatori
    erajka skrev 2011-05-23 20:37:33 följande:
    jag pluggar till usk, är van att ta en vilopaus mitt på dagen
    Jaha! Trodde reda du var usk. :) Så det är som vårdbiträde du kommer vara på det nya jobbet då?
  • zatori
    erajka skrev 2011-05-23 20:40:10 följande:
    borde inte vi också få göra det då, hmmm. Ska man ringa kvinnoklinken kanske?
    Det kanske är annorlunda regler mellan Kvinnokliniken och Gripen. Jag vet faktiskt inte. Ring och kolla du!
  • zatori

Hälsosamtal idag! :)
    Är nervös idag, för jag tycker inte jag känt nästan någonting i magen på flera dagar. Bara liiite, lite då och då. Tog ett test igår morse och det var två jättestarka streck, men det känns så konstigt och oroväckande att man inte känner sig gravid! Trodde jag skulle ha skitont i magen typ hela tiden och ligga och kräkas som en idiot vid det här laget. Är det någon mer som har dessa funderingar och tankar som kan lugna mig lite?

• zatori

erajka & syoss:

Tack för svar! Nu känns det lite lugnare. Jag hade också mest molvärk i början, precis innan plus och några dagar efter. Brösten är dock fortfarande ömma och tröttheten har kommit med besked! Hoppas att det inte är någon fara. Har ju inte fått "mens" än och så länge blodet håller sig borta får man väl tro det bästa! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012