Januaribebis 2012
LillaEko: Stort lycka till imorgon nu! :)
LillaEko: Stort lycka till imorgon nu! :)
shadowstorm: Lycka till du med! <3
shadowstorm: Grattis till er lilla tjej. :)
Började jobba igår efter tre veckors semester. Igår kväll och idag har jag haft skitont i typ ljumskarna/insidan låret väldigt högt upp. Kan det vara någon form av foglossning eller liknande? Har inte känt av något tidigare. Jag jobbar som undersköterska och det är mycket spring och stress och lyft osv dagarna i ända. Någon som vet?
Ah, då fick man det bekräftat då. :/ Ibland har det liksom huggit till ner mot blygdbenet ocks¨. Har även känt att det strålar från ryggen ner i stjärten, vilket jag antar är någon form av ischias light än så länge.
Ja, det känns extra mycket när jag tar stora steg också, men när jag sitter känns det lite bättre. Hoppas det inte blir värre ju längre graviditeten fortskrider. Är ju bara i vecka 18 nu! (17+1)
Tack för ditt svar!
minneli:
Beklagar sorgen.
Jag jobbar som undersköterska.
Ringde min BM idag för att diskutera den hemska migränliknande huvudvärk som jag får regelbundet. Hade hoppats på att hon bara skulle säga att det var helt normalt vid graviditet med huvudvärk och att jag inte skulle oroa mig. Istället sa hon att visst, man kan få huvudvärk, men kanske inte den typen av värk som jag beskrev och som ibland kan hålla i sig i flera dagar. Hon trodde INTE att det hade med graviditeten att göra. :(
Till saken hör att jag har en sjukdom - förhöjt prolaktinvärde och en tumör på hypofysen. (Godartad) Och jag är jättejätterädd att den kan ha något med saken att göra.Att den växt och blivit stor som en fotboll eller så. BM kunde inte ge mig något svar på rak arm utan skulle diskutera saken med sina kollegor och sen ringa upp mig under dagen. Usch, känns inte alls kul.
Havandeskapsförgiftning, får man alltid det i slutet av graviditeten eller skulle det kunna vara något sånt? Har hört att huvudvärk då är ett symtom. Men det känns lite tidigt för det? Jag griper efter halmstrån nu bara. är det någon som har något förslag på vad det kan vara eller som varit med om liknande?