Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped
    Sofie emma 80 skrev 2012-01-10 09:12:23 följande:
    Tänkte på en grej när jag läste tidningen om vad som händer på fredag. Det är fredag den 13e! Vi som är kvar kan ju försöka knipa. Eller tvångskrysta innan dess.
    Varken jag eller min bm litar helt på mitt RUL, och enligt min egen beräkning - baserat på att jag vet när jag hade ägglossning - så har jag bf 13/1. :D  (fast pessimisten i mig är ändå inställd på 19/1 som rul visade...)
  • Velociped
    roxylady skrev 2012-01-10 13:49:20 följande:
    Vad skönt! Det är ju superbra att det är så! Jag menar lite ska man väl få för att man pluggar?
    Jag tycker att det roliga med FKs system är att - eftersom jag pluggar har jag en vilande SGI - men den ska ju kicka igång direkt när jag slutar plugga (alltså när jag får föräldrapenning)... MEN tydligen har de olika system för dessa olika situationer och dessa system kan inte kommunicera med varandra. Så varje gång jag vill veta något måste jag ringa FK och prata med en handläggare som manuellt går in i min journal och läser, för systemet klarar inte av att uppdatera min personliga sida. :P

Imponerande programmering och systemföring, vill jag påstå. ;) 
  • Velociped

Paet - skit i vad hon säger! Råmjölken är självklart bra för barnet om man kan ge den, men annars menade de på föräldrautbildningen att ersättningen idag är jättebra. Det är också viktigt att man mår bra som mamma, andra viktiga saker som t.ex. anknytningen kan ju påverkad om mamman mår mycket dåligt.

Och angående ersättning... Jag vill försöka amma till varje pris men min bm tycker att jag ändå ska ha ersättning hemma ifall att! Det enda som det kan riskera är att vi får slänga den om eller när den visar sig inte behövas.

Usch vad dåligt jag formulerar mig idag, hoppas det bra begripligt. :)

• Velociped

Jag sitter hemma och försöker plugga/skriva hemtenta men magen är en enda stor sammandragning som gör att jag endast kan sitta bakåtlutad. Får ha datorn på en kudde i knät, och boken på en kudde brevid, jag kan inte luta mig fram över huvud taget. Måtte magen bli rejäl vältränad och knuffa ut ungen fort när det väl är dags, för vad är annars meningen med alla dessa sammandrags-träningar!?

• Velociped

Jag bröt ihop och grät fullständigt hysteriskt i 30 min tidigare ikväll, för att jag är så trött på vår trotsiga, obstinata valp/unghund som dessutom återigen måste till veterinären för ett väldigt illaluktande problem - ett problem som varit överdrivet tydligt hela dagen, i hela lägenheten, när jag behövt plugga. Jäkla hormoner kan man lugnt säga!! :(

• Velociped

39+0 idag och slemproppen har gett sig till känna. Det betyder ju, som vi alla så väl VET, egentligen inget specifikt men ändå ett litet framsteg! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012