• zatori

Januaribebis 2012

fabler skrev 2011-11-13 21:20:52 följande:
    usch då. Hoppas de ger sig igen så du inte behöver spy tills bebisen kommer ut.

Jag har så svårt att fatta att jag bara ska jobba fyra veckor till... de är ju ingenting.
    Jag har TVÅ arbetsdagar kvar. :D
  • zatori

Vårt sista tillfälle för föräldrautbildning är 16/1 och jag har BF 22/1! Galet nära inpå.

• zatori

Är jag den enda här som inte känt av en enda sammandragning ännu? Är i vecka 31 (30+2)

• zatori

Tack för era svar. Men då är det inte onormalt att INTE ha känt några än då kanske?

• zatori
    SFHelen: Men stort grattis till er lilla pojke! :) Hoppas ni mår bra allihop. Kramar.
  • zatori
    Jamirl skrev 2011-11-20 23:22:16 följande:
    Har ni oxå mycket sammandragningar såfort ni anstränger er?
    Jag har fortfarande inte haft en enda sammandragning.
  • zatori

Vecka 32 idag! (31+0) Har varit hos barnmorskan och allt verkade bra. Både jag och min sambo fick med hjälp av bm känna hur bebis låg och kände det lilla huvudet. <3 Just nu låg den med huvudet neråt och det gjorde den senaste gången också för ca 2 veckor sedan, men är inte fixerad ännu.

Blodtryck: 120/70
    Sf: 29
    Hjärtljud: 156

• zatori

Cia80: Förvärkar/sammandragningar ska väl inte göra ont? Ring förlossningen och konsultera dom!

• zatori
    Zaarah1984 skrev 2011-11-28 14:11:52 följande:
    Jag som sällan brukar vara orolig kring graviditeten sitter just nu och bara väntar på att känna bebisen sparka lite. Brukar alltid vara full fart på kvällarna/nätterna och inatt var det ovanligt lugnt. När jag är uppe på toa och sedan ska lägga mig igen brukar alltid bebisen snurra runt och ha sig så hela magen rör sig men inatt kom bara några få små buffar. Nu på eftermiddagen brukar det också vara lite håll i gång så väntar just nu bara på det... Hur mycket ska man egentligen känna bebisen under ett dygn? Är i vecka 33+1 idag.
    Jag har också varit lite orolig idag över att bebisen inte rört sig som den brukar. Mellan typ 13.30 och 17.30 kände jag typ inte av några rörelser alls, och innan det var det väldigt lite. Nu har jag dock börjat känna lite mer rörelses och hoppas på att det blir ännu mer ikväll, då den brukar leva loppan. :) De skrämmer en verkligen ibland, de små liven. Men det är väl så att de har sina stunder då de är lugnare och tröttare de också, men det är svårt att låta bli att oroa sig!
Svar på tråden Januaribebis 2012