• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Zimmis skrev 2011-06-04 21:31:39 följande:
    Jag vill gärna hänga på här! Jag är i vecka 6+2.
    Fick jättetidiga graviditetssymtom. Redan en vecka efter ägglossningen började jag må illa och var redan då övertygad om att jag var gravid. Det har varit långsamma veckor ssedan dess tycker jag. Min mage känns jättesvullen och stor och jag fattar inte hur jag ska kunna dölja det här till vecka 12, nu får det gå lite fortare ett tag :).
    Inressant att få dela erfarenheter med er andra här! 
    Åh du och jag är på exakt samma dag :)
    Ja fy.. ända till andra veckan i Juli!! Känns superlångt dit..
  • Sapato

Hemma efter att ha stått på Summerburst(festival i sthlm) och dansat i ca 6timmar.
    Kände mig orolig i början men såg sen flera gravida där
    Mådde inte illa alls så det var super skönt.

• Butikslager
    minneli skrev 2011-06-04 21:46:35 följande:
    Åh, skulle kunna betala mkt för ett UL... men får snällt vänta minst 8 veckor till.
    Kan du inte boka tid på en privat klinik?
    Vi bokade in oss i gällivare, fick reseersättning och allt :)
    Det är 12 mil dit, men närmare finns ingen privat.
  • LillaEko
    minneli skrev 2011-06-04 21:32:10 följande:
    Idag har jag inte kunnat gjort ett skit. Är så fruktansvärt trött. Sen har jag ont i magen också. Brösten är ömma men den konstanta hungern har gått över till att jag inte är hungrig alls. Men jag blir så nojjig över hur pass ont man kan ha i magen utan att det är ngt fel... nojja, nojja, nojja!
    Får jag fråga en kanske intim sak?! Du är inte förstoppad då?
    Då kan man ju få grymma magsmärtor och hungern försvinner oftast då det helt enkelt är "fullt".

Jag vaknade i Fredags efter min dagliga em vila (känner mig som en pensionär) med världens magknip. Trodde jag skulle gå sönder.
    Men var "tarm-knip" så efter ett besök på toan var det helt borta!

Igår spydde jag för första gången på kvällen. Det är precis som att om jag inte går och lägger mig direkt när jag är trött så kommer illamåendet. Igår ville jag vara lite social så tog några godisar till för att ge "magen något att jobba med" och satt uppe en stund till. Men jag fick ge mig. Gick och la mig men mådde då så illa så det var bara att upp och spy.
    Någon mer som har det så, att man MÅSTE gå och lägga sig när kroppen säger det? 
  • minneli
    Butikslager skrev 2011-06-05 08:10:30 följande:
    Kan du inte boka tid på en privat klinik?
    Vi bokade in oss i gällivare, fick reseersättning och allt :)
    Det är 12 mil dit, men närmare finns ingen privat.
    Det finns inget privat klinik här var jag vet, har faktiskt inte kollat upp vart närmaste är. Eller jag tror det finns en, men dit är det jättelång kö tror jag.. Men varför fick ni reseersättning, måste man inte ha en "orsak" att åka då? Typ att man fått många mf innan osv?
  • minneli
    LillaEko skrev 2011-06-05 08:17:41 följande:
    Får jag fråga en kanske intim sak?! Du är inte förstoppad då?
    Då kan man ju få grymma magsmärtor och hungern försvinner oftast då det helt enkelt är "fullt".

Jag vaknade i Fredags efter min dagliga em vila (känner mig som en pensionär) med världens magknip. Trodde jag skulle gå sönder.
    Men var "tarm-knip" så efter ett besök på toan var det helt borta!

Igår spydde jag för första gången på kvällen. Det är precis som att om jag inte går och lägger mig direkt när jag är trött så kommer illamåendet. Igår ville jag vara lite social så tog några godisar till för att ge "magen något att jobba med" och satt uppe en stund till. Men jag fick ge mig. Gick och la mig men mådde då så illa så det var bara att upp och spy.
    Någon mer som har det så, att man MÅSTE gå och lägga sig när kroppen säger det? 
    Jag var konstig i magen igår, inte helt förstoppad men ändå mysko. Sen är det väldigt svårt för mig att hålla isär min inflammatoriska tarmsjukdom och graviditeten, när det gäller att känna saker i magen.
  • minneli
    Carolaj83 skrev 2011-06-05 08:48:38 följande:

så less ppå att spy....idag visade vågen -2kg!

Har du provad sea band? Jag slutade spy då.
  • got2b
    SysterAnna skrev 2011-06-04 19:20:52 följande:
    Igår kom illamåendet jag "längtat" efter Har varit så orolig över att inte känna något direkt förutom hunger och ömma bröstvårtor. Men igår fick jag sitta med en spypåse i knät på väg till jobbet. Kom dock inget. Klarade mig igenom dagen hyffsat och illamåendet kom och gick under kvällen. idag har det också kommit och gått en hel del. I eftermiddags har jag även fått lite molvärk. Är såklart orolig över värken men förstår även att det är normalt. och skulle det vara något fel så upptäcker jag ju det så småningom. Är i 5+5 idag.
    Fick också min första, inte efterlängtade, illamåendeattack igår. Är i 6+0 idag. Har inte heller känt nåt förutom lite ömma bröst och hunger. Har också haft molvärk till och från men det kan ju lika gärna vara tarmarna.
    Ska iväg och shoppa med en vän idag så jag har förberett med en åksjuketablett. Inte så kul att må dåligt då.
  • MaJe2011

Mitt illamående kom igår imorse.
    Idag vaknade jag av att jag var illamående. Jag är i 5+6 hihi.
    Jag har väntat på det här, nu känns det faktiskt bättre att jag fått illmående.
    Jag är fortfarande livrädd för MF igen...=(

Svar på tråden Januaribebis 2012