• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Jag är så glad av att jag slipper spy...detta är min 3:e graviditet men har inte spytt i någon av dom...

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • bumbi 84

Jag spyr trots 2 lergigan comp om dagen. men försöker äta iaf. -1kilo så jag är nöjd.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Stellan

Åh vad jobbigt för er som mår illa och spyr! Hoppas det lättar snart!!

Jag själv är på 7+6 idag och går alltså in i vecka 9 i morgon! Känns härligt, men mitt jobbigaste symtom är att jag är Extremt Hungrig hela tiden : ( Är rädd för att gå upp i vikt (mer än normalt ). Någon med tips om hur man hanterar hungern?

• APEW

Jag mår illa hela min vakna tid. Jag kan inte ens gå in i köket utan att springa ut till kräkhinken igen, tål inga lukter alls.

Skulle laga en god middag till min man i förrgår. Det var en riktig pärs. Kräktes innan jag började, och låg på 9 av 10 på illamåendeskalan hela tiden. Usch

Nu har det varit såhär i två veckor. Kan inte ens gå och handla utan att behöva kräkas.

Jag har provat lergigan, postafen osv. Inget hjälper. Känns hopplöst.

• Sessan4
    ~* Hej allihopa *~

Hoppar in här i tråden om det går bra, är gravid i V 7+2 med mirakel nr 2!!
    kämpade i 5 år innan dottern föddes med hjälp av IVF, detta är min första spontana graviditet
    Väntar otåligt på VUL den 21/6.. måste ha bevis!! Mår mycket sämre den här graviditeten och har jätteont i magen från o till som jag inte hade förut. Alltså smärtor ifrån ligamenten eller nåt antar jag.
    Kan man verkligen få 2 mirakel?
  • Shirin85

Sessan4: Grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower}
    Du kan säkert få två mirakel, se bara framåt!

Går in i v.10 idag, jippie!

"Fingrar och tår är helt åtskilda och smaklökarna börjar bildas.
    Nu kan man skymta början till alla 20 mjölktänderna.
    Rörelserna är kraftigare och fostret börjar kunna ändra läge i livmodern.
    Fostret har ett ansikte med spädbarns-profil. Hög rundad panna, liten uppnäsa och en mer markerad haka."

Undrar om det är liten pojke eller flicka därinne, har avklarat 22.9% av graviditeten.
    Hoppas detta går snabbt Glad

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥ BF 7/1-2012♥
  • curiosa
    Astrogirl skrev 2011-06-06 08:17:24 följande:
    V 6+1 idag & mår fortfarande toppen. Blir orolig när jag inte har några symptom. Rädd för MA som sist.
    Vad skönt utan symtom :)
    Jag mår oxå bra nu men jag tror att det beror på att jag lärt mig hur och när jag skall äta för att må bra.
  • Snösport
    Astrogirl skrev 2011-06-06 08:17:24 följande:
    V 6+1 idag & mår fortfarande toppen. Blir orolig när jag inte har några symptom. Rädd för MA som sist.
    Samma här v6+0 idag, men var lite snurrig i magen igår och lite idag men inte på morgonen mer på förmiddagen...men inget mer så jag mår toppen och målar friggeboden + ska måla fönster men då ska jag dra på mej en mask för Beckers visste inte om den vattenlösliga färgen är ok att måla med när man är gravid...har de aldrig fått den frågan innan= konstigt!
    Ska bara grundmåla så ska avvakta tills jag kollat upp på tisdag för annars får mannen måla.

Någon som har koll.. Beckers vattenlösliga fönsterfärg?  vanlig färg om man står utomhus som är vattenlöslig är ju ingen fara, det har jag kollat.
Svar på tråden Januaribebis 2012