• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    KathleenH skrev 2011-06-06 16:03:08 följande:
    Jag lämnar tråden nu.. fick missfall i fredags och fick det konstaterat idag. Så... det är bara att börja om igen. Lycka till alla andra! Jag håller tummarna för er!!
    Beklagar erat mf och hoppas ni har större tur nästa gång!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Snösport
    KathleenH skrev 2011-06-06 16:03:08 följande:
    Jag lämnar tråden nu.. fick missfall i fredags och fick det konstaterat idag. Så... det är bara att börja om igen. Lycka till alla andra! Jag håller tummarna för er!!
    Oj, verkligen ledsamt!
    Hoppas det kommer ett pluss snart igen när kroppen hittat tillbaka.
    Stödkramar!!
  • riparbella

Hej alla!

Är i vecka 8. En fråga till er allihopa, kommer ni göra/har gjort KUB/NUPP test?

Jag har blivit erbjuden, men har svårt att bestämma mig. Har ju fått det förklarat att det egentligen inte är´något ja eller nej svar utan bara en sannolikhet. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Alltså, om man får  ett "dåligt" resultat kan det ju lika gärna innebära att det är ett friskt barn och tvärtom också. Jag är jättekluven.  Hur gör ni?

• roxylady

Hrm... fundersam jag. Jag som älskar sourcream and union chips kan inte ens lukta på dem nu utan att jag får kväljningar :( Mår inte illa annars men när jag känner lukten av dem mår jag illa. Åt sådana för tre dagar sedan. Igår och idag när min sambo åt lite av den påsen så kan jag knappt andas i närheten av dem. Är det här alltså det med det förändrade luktsinnet?

• 79a

I morgon är det jag som ringer o kräver en tid för VUL direkt kl 07.00.

Sedan min blödning i onsdagsnatt har det bara kommit några droppar vid toabesök, ibland aprikosfärgat o ibland brunt.  Jag hade dock mycket ont när jag blödde under natten i onsdags så det känns som missfall. Jag har tappat mycket gravidkänsla  då brösten inte är så ömma men däremot känns magen o livmodern precis ovanför blygdbenet svullen som om jag vore gravid ändå.

Gyn har sagt att det inte är akut och jag får helt enkelt leva i ovisshet tills imorgon. De säger att det inte är säkert att det var missfall eftersom jag blött så lite efter i onsdags.

Har varit en lååång helg med ågest och förvirring.

Jag hänger ändå med lite och läser här för att se hur det går för er andra

• Sessan4
    KathleenH skrev 2011-06-06 17:07:56 följande:
    Tack alla ni!! Det känns jobbigt just nu, men vi har redan bestämt oss för att det bara är att försöka igen så fort vi kan och att det bara är att ta det med ro, man kan bara inte styra över sin egen kropp. Det är bara att följa med..
    Va stark du är, läste i din logg, hoppas ni lyckas snart!

79:a - Lycka till, hoppas du får en tid snabbt!!
  • Butikslager

Jag ska ringa och boka ett VUL imorgon. Se så att det är något och om det är okej..
    Är fortfarande illamående och har ont i bröstvårtorna, känns skönt i alla fall..

Men förra grav (MF vecka 14) hade jag också symptom, dock inte lika starka som nu, men ändå. Jag är orolig som tusan..

• KathleenH
    Sessan4 skrev 2011-06-06 21:43:06 följande:
    Va stark du är, läste i din logg, hoppas ni lyckas snart!

79:a - Lycka till, hoppas du får en tid snabbt!!
    Tack snälla du! Jag försöker hålla huvudet över ytan. Hoppas du får en fin graviditet och att allt går vägen {#emotions_dlg.flower}
  • Cvb

En fråga, kanske dum eller nått, men jag är ju första gångare på graviditet så.. :p
    Men, bokar man vul/ul själv och sånt ? Eller är det bara om man vill se det tidigare hos en privat bm ?!
    Och på hälsosamtal, brukar man göra nått vul då eller går man bara igenom ens hälsa och vad man bör och inte bör äta ?
    Känner mig het vilse i världen inom detta :p

Svar på tråden Januaribebis 2012