• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    79a skrev 2011-06-06 21:36:42 följande:
    I morgon är det jag som ringer o kräver en tid för VUL direkt kl 07.00.

Sedan min blödning i onsdagsnatt har det bara kommit några droppar vid toabesök, ibland aprikosfärgat o ibland brunt. Jag hade dock mycket ont när jag blödde under natten i onsdags så det känns som missfall. Jag har tappat mycket gravidkänsla då brösten inte är så ömma men däremot känns magen o livmodern precis ovanför blygdbenet svullen som om jag vore gravid ändå.

Gyn har sagt att det inte är akut och jag får helt enkelt leva i ovisshet tills imorgon. De säger att det inte är säkert att det var missfall eftersom jag blött så lite efter i onsdags.

Har varit en lååång helg med ågest och förvirring.

Jag hänger ändå med lite och läser här för att se hur det går för er andra
    hoppas verkligen att allt ser bra ut och att du trots allt är gravid!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Missoctober88

Jag har ätit hur onyttigt som helst och gått ner 3 kg, och alla grav symtom är borta. Borde jag oroa mig? Vecka 10+0 imorgon.

• Sapato

Sii: Bm bokar rutin-UL men om du önskar extra UL eller VUL får du säga till eller boka privat

• LillaEko

riparbella: Vi ska göra kub. Är egentligen också kluven. Men tar det lite som det kommer. Grunnar inte på det nu. Utan skulle det inte se bra ut så tar vi det då.

Sii: det är lite olika. Vårt tidiga vul bokade jag själv på Kk.
    Men har ett mf och ett ma i bagaget. Sen bokar vår bm ul för kub. Sen när vi gör kub ul så bokas rul där. (vår bm i kommunen gör inga ul).

• curiosa

Mår så illa idag och har ont i ena skinkan (strålar ut från svanskotan och vidare ut i skinkan) på ena sidan så jag håller på att bli tokig.
    Vill verkligen inte iväg till min praktikplats utan bara ligga hemma här istället och ta det lugnt. Men missar jag det idag så får jag ta igen det på måndag istället och det vill jag ju inte heller.
    Idag är det lite jobbigt att vara gravid, hoppas det jobbiga snabbt går över igen.

• RaraS

Tillbaka efter en helg i Barcelona! Trevligt var det, även om det blev en väldigt lugn helg!

minneli skrev 2011-06-04 08:49:21 följande:
    Igår började jag må mer illa, kände mig spyfärdig och kunde inte ens äta kvällsfika... vilket har varit ett måste de senaste veckorna. Sen vaknade jag strax efter 12 av att de gjorde jätteont i magen. Fick panik.. gick och kissade och sen höll det i sig ett tag. Lyckades somna till några gånger och värken blev mindre men var fortfarande kvar. Var säker på att det skulle komma blod, men det kom inget blod.

Hur ont kan det egentligen göra att vara gravid? Kan inte komma ihåg att jag hade såhär ont när jag var gravid förra gången. Jag är i v.10, (9+4)

Hur är det Minneli? Har du fortfarande ont? Jag har ju inte haft någon tarmsjukdom, men gör det så ont så att du inte kan sova så skulle jag ringa gyn för att kolla upp det. Men jag är ju också väldigt präglad av min höst med utomkveds. Men när jag kom in då till gyn efter att haft svårt att sovit på tre nätter fick jag faktiskt en "utskällning" av min läkare. "Vet du inte om att sjukhuset har öppet på helgen!?" Jo...men så ont gör det ju inte...och jag blöder ju inget... "Ja, du har haft tur...nu blir det raka vägen till operation!"

Så denna gång har jag bestämt mig för att ringa en gång för mycket än för lite! Och det är ju bara skönt att få komma in och se det lilla hjärtat ticka än att vara hemma och fundera på om det står rätt till!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Alltochinget

Riparbella: vi ska göra kub, men jag ser det mest som en möjlighet att få se bebisen i magen lite tidigare än RUL som är i vecka 18-20 nån gång.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Cvb
    Sapato skrev 2011-06-07 00:34:14 följande:
    Sii: Bm bokar rutin-UL men om du önskar extra UL eller VUL får du säga till eller boka privat
    LillaEko skrev 2011-06-07 06:34:08 följande:
    Sii: det är lite olika. Vårt tidiga vul bokade jag själv på Kk.
    Men har ett mf och ett ma i bagaget. Sen bokar vår bm ul för kub. Sen när vi gör kub ul så bokas rul där. (vår bm i kommunen gör inga ul).
    Okej, tack för svar :)
    Ska surra med bm på onsdag då jag har hälsosamtal hur det är i vår kommun. Vill verkligen se den lill* nu :p
  • Butikslager
    Missoctober88 skrev 2011-06-06 22:55:31 följande:
    Jag har ätit hur onyttigt som helst och gått ner 3 kg, och alla grav symtom är borta. Borde jag oroa mig? Vecka 10+0 imorgon.
    Vid vecka 10 brukar de så kallade spökveckorna börja. Alltså man börjar må bättre, illamåendet släpper och andra symptom lugnar ner sig. Det är helt normalt.
  • Syoss

riparbella: Vi var också väldigt kluvna i början, visste inte riktigt hur vi skulle göra. Men vi frågade runt lite och har läst på en del så nu har vi bestämt oss för att göra testet.

Jag har varit grymt sugen på ölkorv nu i flera dagar! Rolands Djävlar för att vara exakt ;) Nu kan jag inte stå emot längre, så jag ska gå och och inhandla ett gäng sen, slänga i frysen några dagar och sen njuta. Mmmhhhmm!

Svar på tråden Januaribebis 2012