• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager

Ringde gyn nu nyss och fick en tid redan på torsdag!! Vad tror ni om chansen att se hjärtat?
    Kommer nog vara i typ 7+0, är det för tidigt?

• RaraS
    Butikslager skrev 2011-06-07 08:38:45 följande:
    Ringde gyn nu nyss och fick en tid redan på torsdag!! Vad tror ni om chansen att se hjärtat?
    Kommer nog vara i typ 7+0, är det för tidigt?
    Du borde få se det! Vi såg det också i v 6+4!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    Butikslager skrev 2011-06-07 08:24:24 följande:
    Vid vecka 10 brukar de så kallade spökveckorna börja. Alltså man börjar må bättre, illamåendet släpper och andra symptom lugnar ner sig. Det är helt normalt.
    Åh, vad jag hoppas det är så även för mig! Är i början av vecka 9 nu (v 8+2) och är lite less på att behöva sova 14-15 timmar per dygn och må illa hela tiden!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • roxylady

Blir helt förvirrad nu.. men är det inte under v6 som hjärtat börjar slå eller är det under v7? Så att när man nått v6 så är det normalt att det slår? Läser någonstans att i v7 så börjar det slå. Trodde det hände förlänge sedan?
    Hrm... 

• Jessica82

uscha vad jag känner mig inte gravid trots vul förra veckan tycker inte jag har några symtom alls förutom att jag måste äta frukost (vilket jag inte gör vanligtvis).

magen känns som vanligt får fortfarande på mig mina vanliga jeans utan problem trots v9+5 idag... vad göra kan ju inte springa på vul varje vecka för oro

• jessielarsson
    Jessica82 skrev 2011-06-07 09:21:58 följande:

uscha vad jag känner mig inte gravid trots vul förra veckan tycker inte jag har några symtom alls förutom att jag måste äta frukost (vilket jag inte gör vanligtvis).

magen känns som vanligt får fortfarande på mig mina vanliga jeans utan problem trots v9+5 idag... vad göra kan ju inte springa på vul varje vecka för oro

Det är ju så olika när magen börjar växa, du kanske inte kommer att få så stor mage, och den kanske börjar växa om 3 veckor. Det är helt normalt att ha sina egna kläder ett bra tag in i graviditeten. Har en kompis hon hade sina vanliga kläder ända fram till hon var i 5 månaden.
    Kroppen har kanske vant sig vid att du är gravid nu och sänker dina symtom. Alla går inte och mår illa och har ont i brösten hela tiden. Det är kanske nu du ska börja njuta av att du är gravid och att du mår bra. Inga krämpor eller illamående längre.
    Kroppen säger till om något är fel. Du går inte omkring och är gravid i 9 månder och får sen reda på att något var fel.

Så allt är säkert helt normalt, passa på att njuta!!!
  • Csve

Är det nån mer än som jag är så himla yr?
    Går in i vecka 10 på torsdag, och har varit så här yr sen ja blev gravid.
    Är oxå väldigt trött fortfarande, längtar tills det försvinner, så man kan fungera någorlunda normalt igen.
    Magen växer som F*n, ser nästan ut som om ja vore i 4-5 mån lr nåt..
    Har fått stor mage fort med de 2 andra oxå, konstigt... jag har ju en del att fylla ut sen innan, så man tycker ju det borde ta lång tid innan magen kommer..

?♥ För evigt ♥?
  • Alltochinget

Paet: i vår kommun blir alla erbjudna gratis kub oavsett ålder så det är lite olika på olika ställen i landet. Men här kollas inte könet, vilket jag inte vill veta ändå :) men vill man kolla det får man åka till grannstaden och betala ca 1000 kr.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012