• fabler

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-11-16 21:39:26 följande:
    Tack för era svar. Men då är det inte onormalt att INTE ha känt några än då kanske?
    med sonen kände jag inge förrens sista tre veckorna. Så nej de är inte onormalt. Med en graviditet verkar allt va normalt.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    ccecy skrev 2011-11-18 20:58:44 följande:
    Jag har fastnat för att inreda barnrummet med nallepuh tema, dels för ja inte vet om jag väntar kille eller tjej :) och tyckte att det passade både och :) Börjar bara tro det börjar bli för mycke :) så vill veta lite vad ni tycker, har matta, rislampa i taket, en filt, och 4 tavlor med nallepuh motiv :) är det för mycket ? :)
    det beror ju lite på stl på rum m.m. sonen har en sänglampa med nalle puh (eller snarare heffaklumpen) och själv har jag tröttnat på nalle puh bara med den lampan.
  • fabler
    ccecy skrev 2011-11-18 21:07:53 följande:
    okej :) kan ju hända ja tröttnar lite sedan, lär ju märkas :) men då är barnet säkert så stort att det själv börjar tycka om ska vi säga princessor eller kanske bilar, det lär ju märkas :)  och då kan man anpassa rummet efter barnet :)  och så går det ju ganska lätt att plocka bort tavlor o sådär :) Men för tillfället är nog jag helt såld och förälskad i nalle puh :) 
    absolut. Nalle puh är underbar så förstår du är förälskad.
  • fabler

paet: vad roligt de var att se dig idag. Men om de inte var för att patrik satt där hade jag nog inte reflekterat över att de var din arbetsplats jag gick förbi.

Nu har jag inhandlat första lakanen som är lite mer flickiga, har bara pojkiga sen sonen. Men dem hade helt underbara vita och rödrandiga lakan till spjälsängen på hemtex så dem fick följa med hem idag. Sen köpte jag lite blommor för att kunna göra adventsfint till nästa helg.

• fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 19:44:28 följande:
    Ja men detsamma :) Kände igen dig ganska så snabbt faktiskt :) Haha nej jag förstår det! Han kände inte igen dig först sa han. Men sedan kopplade det hehe. Fin mage du har också :)

Åh var köpte du lakanen nånstans?
    nej jag väger väl lite mer sen sist han såg mig... typ 20 kg mer bara ! Jag köpte dem på hemtex, men tog sista som fanns i falun. De fanns bara vita och blårandiga kvar sen. Men dem kan ju tänkas ha fler på lager. Dem va super mjuka så de blir mysigt och bädda med. Sen har jag köpt en jätte söt lundmyr nalle till bebisen och den har en röd och vit tröja på sig så de passar ju jätte bra !
  • fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 20:16:58 följande:
    Ursch då :( Håller tummarna på att du slipper!
    fabler skrev 2011-11-19 19:59:12 följande:
    nej jag väger väl lite mer sen sist han såg mig... typ 20 kg mer bara ! Jag köpte dem på hemtex, men tog sista som fanns i falun. De fanns bara vita och blårandiga kvar sen. Men dem kan ju tänkas ha fler på lager. Dem va super mjuka så de blir mysigt och bädda med. Sen har jag köpt en jätte söt lundmyr nalle till bebisen och den har en röd och vit tröja på sig så de passar ju jätte bra !
    Man gör ju det när man är gravid :)
    Okej! Var de dyra? Har inte sett att de har sådant där där! Var köpte du lyndmyrprylar här nånstans??
    299kr kosta lakanen men jag hade 50kr rabatt. Nää nallen köpte jag på barnmässan jag var på i sthlm. Lundmyr grejer tror jag vi här i dalarna är hänvisade till att handla på nätet faktiskt. Jag har ganska mycket lundmyr för jag gillade de redan när sonen va bebis så vi har en del efter han.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 20:24:18 följande:
    Okej! Då är det ju rättså okej pris iaf :) Jag ska passa på i valbo nästa vecka tänkte jag.
    Jo jag älskar också lundmyr. Har jättemkt från dem :) Vet att det finns kläder hos lager157 iaf :)
    ja just ja de visste jag ju egentligen fast jag aldrig handlat de där. Men de lär de nog bli framöver.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-11-19 21:01:01 följande:
    En liten fråga:

Vi är bjudna på bröllop för en kompis den 18/2. Bebis är beräknad 6 jan.
    Bröllopet hålls 15 mil bort så kommer bli att övernatta.
    Är nu väldigt kluven över hur vi ska göra, är ju vårt första barn så vet ju inte alls hur jag ska tänka.

Hur hade ni gjort? 
    säger som sarmarg. Du kan omöjligt veta nu hur du kommer må då. Men går allt bra och du orkar så är de absolut inga problem med att sova borta med en liten.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 21:15:01 följande:
    Har de mkt? Har inte varit dit och handlat lundmyr ännu faktiskt.
    de har varit olika från gång till gång då jag varit där.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 21:43:41 följande:
    Men du hade väl inte varit där å handlat lundmyr? Hänger inte med nu haha :)
    haha näää jag har aldrig handlat lundmyr där till oss men hade jag tänkt efter så visste jag ju att dem hade de där. Har ju ändå sett de varje gång vi varit där. Men eftersom sonen varit för stor för lundmyr sen vi började handla där så har jag inte köpte nått där. Kom faktiskt på att jag köpt raggsockor från lundmyr till en kompis från lager 157... minnet bra men kort.
Svar på tråden Januaribebis 2012