Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Visste inte att det fanns helt alkoholfri. När jag och sambon handlade mat på Ica tidigare idag köpte vi hem lättglögg och jag drack ett glas. Men efter att ha googlat lite så är det nog bäst att undvika det. Får gå på jakt efter den med noll alkohol i :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Nån som har tips vilken babyvakt vi ska köpa? Är inne på en graco eller philips. De ligger strax under 1000-lappen i pris.

• Alltochinget

Här har vi vagn (leverans slutet av december), skötbord och hygienartiklar kvar. Tvätta kläder och lakan har vi inte börjat med än. Det får nog bli runt jul/nyår/början på januari nångång.

• Alltochinget

Vi ska inte heller ha kudde i vagnen då vi ickså hört att det är onödigt. Vi ska inte ha täcke heller för den delen. Vi kör på filtar av olika slag beroende på väder. Och så har vi köpt till en varm vinteråkpåse till vagnen. En sak jag funderar på är täcke och kudde till spjälsängen. Vad ska man ha för kudde? Ska man ha kudde alls? Ska man ha täcke eller filt?

• Alltochinget

Paet, jag har också funderat på det. Fast vi kommer byta tvättmedel/Sköljmedel (från via/comfort) till neutrals tvättmedel/sköljmedel. Jag vill nog inte skicka sköljmedlet helt.

• Alltochinget

Jag får både höra att jag är stor och liten (själv tycker jag att jag är liten). Fast jag stör mig inte så mycket. Det är precis som barnmorskan sa: "du kommer få höra alla möjliga bud. Va stor du är, va liten du är, va högt du bär, va lågt du bär. Men det är inget att bry sig om." Jag längtar bara efter bebis och är stolt över min mage hur den än ser ut,

• Alltochinget

V 29+3 idag och inga bristningar än. Hoppas innerligt att jag slipper dom. Tycker inte magen växer så mycket. Ska till BM på tisdag så då får vi se om den växt :) känner iofs att det börjar trycka mot bröstkorgen när jag böjer mig och så så den har säkert växt uppåt men inte utåt än :)

• Alltochinget

I eftermiddag ska vi på föräldragrupp, första träffen :) det ska bli kul att se vad det är för folk som ska ha bebis samtidigt som vi och om det är någon man känner igen. Idag är det 10 veckor kvar till BF, 70 dagar! :D

• Alltochinget

Syoss, vad menar du med att det är olika mellan föräldragrupperna? :)

Svar på tråden Januaribebis 2012