• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • TyckOmMig

Majskorn-smörj dom brukar hjälp åtminstone ett tag...var utan bh om du har möjlighet så att t-shirt eller vad du bär vänjer tuttarna vid lätt friktion-låter helknäppt kanske men funkar.Ömheten går över bitvis det är alltid värst i början av graviditeten.Bodyshop har ett bra kokosstift för gravida magar-den är lätt och smidig att ta på brösten om det känns outhärdigt att ens ta på dom.Blev lååång detta!!!!

• Majskorn

tror inte smörj hjälper då det gör mer ont i tuttarna, dom har liksom svällt upp och är jätteömma innuti...inte så mkt på.

• got2b

Usch idag är inte kul. Kunde knappt få ner någon frukost för jag blev illamående. Sen gick det över. Nu när det är tänkt att jag ska äta lunch så känner jag mig äckligt mätt, utan att ha ätit. Ska åka och jobba om 45min och måste äta innan dess. Detta blir tufft!
    På fredag är det vul. Börjar nog bli lite nervös nu. Hoppas det blir positivt besked denna gång.

• zatori
    Butikslager skrev 2011-06-08 13:12:52 följande:
    Känner mig orolig inför VUL:et imorn.
    Illamåendet denna grav är inte alls lika påtagligt som med sonen då jag kräktes som en gris varje dag. Lite illamående bara och ungefär en liten kräk per dag bara.

Bröstvårtorna är lite ömma, men inte alls som tidigare.

Usch vad jobbigt.
    Jag vill inte höra att det gått åt skogen igen.
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.
  • Alltochinget
    zatori skrev 2011-06-08 14:11:26 följande:
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.
    Det låter samma som mig, plus att jag är väldigt trött (fast jag är trött av mig annars också). Visst blir man orolig om det verkligen är nån som växer därinne.
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • RaraS
    zatori skrev 2011-06-08 14:11:26 följande:
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.

Förstod det häromdagen när du (tror det var du) som skrev att du tränade. Själv kände jag, herregud, och jag som inte ens orkar ut och gå med hunden! Och jag brukar i alla fall gå på bodypump och yoga varje vecka + jogga med hunden flera gånger i veckan.

Men som du säger, alla gravidier är olika, och det är säkert inget fel på era pyren! Njut av att ni mår bra!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • zatori

anonyym:

Ja! jag kan inte tro på att det är något därinne förrän jag får se det med egna ögon. Vill såklart inte må dåligt och ha massa jobbiga symtom heller, men någon enstaka liten bekräftelse på att någon i magen växer och frodas vore ju inte så dumt. Lite molvärk eller så bara. :) Måndag är dagen då det vankas VUL. Då får man det svart på vitt. Är det något eller Inte?

• TyckOmMig

Majskorn-okey men varför inte en vetekudde med värme kan kanske lindra din ömhet...frös ohyggligt mkt för ett tag sedan men då har jag oxså haft 2 rejäla förkylningar sedan starten i denna graviditet-skittråkigt/jobbigt men man får vända det till något positivt-ska tydligen vara till fördel för bebis då ens eget immunförsvar sänks av graviditeten.Men nu vill jag snart få se hur min graviditet mås/är- känns långt till måndag UL tiden och sen slippa fler förkylningar sommartid!!!

• Alltochinget
    zatori skrev 2011-06-08 14:16:54 följande:
    anonyym:

Ja! jag kan inte tro på att det är något därinne förrän jag får se det med egna ögon. Vill såklart inte må dåligt och ha massa jobbiga symtom heller, men någon enstaka liten bekräftelse på att någon i magen växer och frodas vore ju inte så dumt. Lite molvärk eller så bara. :) Måndag är dagen då det vankas VUL. Då får man det svart på vitt. Är det något eller Inte?
    Men då är det ju snart dags för VUL för dig. Själv får jag vänta till KUB den 13 juli! En evighet :)
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Majskorn
    TyckOmMig skrev 2011-06-08 14:22:23 följande:
    Majskorn-okey men varför inte en vetekudde med värme kan kanske lindra din ömhet...frös ohyggligt mkt för ett tag sedan men då har jag oxså haft 2 rejäla förkylningar sedan starten i denna graviditet-skittråkigt/jobbigt men man får vända det till något positivt-ska tydligen vara till fördel för bebis då ens eget immunförsvar sänks av graviditeten.Men nu vill jag snart få se hur min graviditet mås/är- känns långt till måndag UL tiden och sen slippa fler förkylningar sommartid!!!
    ja vetekudde kanske funkar...är dock 30 grader varmt här så jag svettas ju 24/7...men kanske ska testa :) Blä vad jag gnäller hahaha ömma tuttar är väl inget jämfört med vad vissa får stå ut med :)
Svar på tråden Januaribebis 2012