• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sessan4

Beklagar verkligen LIV OCH SNÖSPORT
    Känner verkligen med er.. {#emotions_dlg.flower}

• bumbi 84

beklagar Liiv & Snösport!

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • zatori
    Liiv och Snösport:

Jag beklagar verkligen. Är jätteledsen för er skull. :( KRAM.
  • Snösport
    Västeråsmamman skrev 2011-06-10 19:12:37 följande:
    Snösport och liiv jag beklagar, även om det i ditt fall liiv ändå finns ett litet hopp.
    Tack alla, men västeråsmamman...för mej finns det också hopp så pusha bättre nästa gång om du vill uppmuntra för det var ingen uppmuntran, då var läkaren en ängel och så härdad som jag nu blivit så är jag faktiskt väldigt glad att veta att jag kan bli gravid och hoppas att jag blir det igen...kan ju t o m gå lättare nu som läkare säger.  

När man är oförklarligt barnlös så suckar de lite när man inte gjort abort, fått missfall eller fött barn eller testat + för om man bara varit gravid innan så gör kroppen oftast det lättare igen...så därför är jag ändå lite glad.

Kram på er och  Liiv = fasen att du ska uppleva det om och om igen, styrkekramar!!!!
  • Västeråsmamman

Snösport såklart att det finns hopp för framtiden. Vad jag menade var denna graviditet där du skrev att de hade konstaterat att det just nu var kört.
    Jag har själv blivit stämplad av en läkare som en som inte skulle kunna bli gravid alls. Jag undrar vad han skulle säga idag...

Du har helt rätt i att kroppen oftast reagerar lättare när man har varit gravid en gång. Om/när ni orkar så skulle jag försöka igen så fort som möjligt när chocken/sorgen har lagt sig. Men tillåt dig att sörja och även om du blir gravid igen snabbt så är det ok.

Det är en pärs att gå igenom en ofrivillig barnlöshet. Har man inte varit där så kan det vara svårt att förstå. För mig var det en lång tid när det bara kändes som om man befinner sig i ett bottenlöst svart hål av sorg och smärta.

Önskar er all lycka och håller tummarna hårt att ni snart ska få ert efterlängtade barn.

• Sessan4

Jag lider med dig snösport, jag vet hur det känns att vara barnlös, vi kämpade i 5 år innan dottern kom med hjälp av IVF. Det är skitjobbigt att leva med. Håller tummarna för dig! kram

• RaraS

Snösport: Nej, nej, nej! Här vaknar man upp efter att kämpat igenom en väns möhippa igår och får läsa det här! Jag vet så väl vad du har gått igenom och det här känns ju förjäkligt! Du är ju positiv som vanligt och ni har en underbar sommar i segelbåten framför er...men oj vad jag lider med dig. Saknar ord! Oj vad jag hoppas att du blir gravid snart igen. Som du säger, nu har det ju funkat en gång så det kan gå igen! Hör av dig på måndag vad de säger på sjukhuset. Jag antar du fått lämna blodprov också så de får se hur hcg:t utvecklar sig. Många styrkekramar!!!!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Liiv: Och nej här också!!!! Vad i h-e, du har ju precis varit och sett hjärtat slå! Jag kan ju knappt tro det är sant! Jag hoppas så att det bara är en blödning, men samtidigt blir jag himla orolig när du skriver att du känner igen känslan från förr. Jag har ju läst på flera sidor att risken för missfall går ner efter att hjärtverksamheten kommit igång hos embryot...och jag slappnade av efter att sett hjärtat slå...nu blev jag orolig igen. Ska nog boka in ett UL i v 12 i alla fall. Jag hoppas din känsla är fel!!! Många kramar!!!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Sofie emma 80

Liiv och snösport SÅå ledsen jag blir, fy vad sorgligt. Nu blir jag orolig själv också. Många kramar.

• curiosa

v10+0 idag, nu är det två siffrigt på riktigt :)
    Funderar på att boka ett ul om ca två veckor för att lugna ner mig själv, efter allt som händer här så känns det som man borde det....

Svar på tråden Januaribebis 2012