• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa

Fast inte ska man få vara glad någongång!
    Gick på toa och hittade blod......och nu funderar jag på om det är därför jag inte känt mig gravid de sensate dagarna???

• Sofie emma 80

Caradan jag är 10+0 i morgon men är jätterädd för ma, även om jag har mer symptom nu än tidigare ma. Jag fick dock inget vul pga att "strålningsmyndigheten reklommenderat att man inte gör vul innan v 18." Fostret kan enligt min barnmorska dö av uppvärmning. Jag tror det är bullshit eftersom jag läste på jättemycket innan jag gjorde första vulet och det lät som att det är helt ok. Men vet ändå inte riktigt vad jag ska tro.

• Sofie emma 80

Shit caradan såg inte ditt sista medd. Hoppasverkligen inte det är någon fara!! Ska du åka in och kolla? Tusen kramar

• RaraS

Snösport: Jag har så svårt att släppa vad du går igenom. Antagligen för att jag har råkat ut för X själv. I mina öron låter det oroande att du inte har blött någonting och inte ser något i livmodern....hoppas du blev bra bemött på Sunderbyn. Jag har blivit bra bemött på gyn men vet ju att du inte har samma erfarenhet att Sunderbyn. Som sagt, antar du tog blodprov, men ett visar egentligen ingenting. Man måste ta två för att få en känsla av vad som händer. Mitt hcg vid x låg på drygt 100, och äggledaren gick ej att rädda trots det var så lågt och jag vet de som har haft upp emot 20000 vid X. Sjunker hcg:t vid de provtagningarna så är det antagligen missfall, men kan vara X, att kroppen kämpar att ta hand om det själv. Stiger hcg:t långsamt så är det antagligen X. Hoppas de informerade dig om att åka in direkt om det gör mycket ont! Man måste vara rädd om sig när man inte säkert vet om det är MA, mf eller X!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Caradan: Oroa dig inte för mycket ännu....men förstår att du gör det!!! Håller tummarna! Vi har haft tillräckligt med dåliga nyheter i tråden så nej, inte du också!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Butikslager

Oddsen blir ju bättre för er andra nu i alla fall!

Blödningen verkar ha avtagit en del, jag och sambon är lite fundersamma.
    Jag ringer väl till Kvinnokliniken på måndag och frågar vad dom tycker vi ska göra. Sen får jag ta ett nytt G-test nästa helg så ser jag ju om det blir svagare.

Minns inte riktigt hur MF:et i vecka 8 var.. Om det kom massa klumpar och sånt..?
    Slutar jag blöda nu så har då inte allt kommit ut om det är MF.

• Someday
    Butikslager skrev 2011-06-11 09:43:14 följande:
    Oddsen blir ju bättre för er andra nu i alla fall!

Blödningen verkar ha avtagit en del, jag och sambon är lite fundersamma.
    Jag ringer väl till Kvinnokliniken på måndag och frågar vad dom tycker vi ska göra. Sen får jag ta ett nytt G-test nästa helg så ser jag ju om det blir svagare.

Minns inte riktigt hur MF:et i vecka 8 var.. Om det kom massa klumpar och sånt..?
    Slutar jag blöda nu så har då inte allt kommit ut om det är MF.
    Liiv - jag hoppas verkligen att det är en vanlig blödning orsakad av ditt VUL! Det låter ju lite så. Hade det varit missfall i den vecka du är nu borde det ha kommit klumpar! Och mycket blod... Gör en ny koll, ring gyn på måndag om inte blödningarna tilltar igen!
    Många styrkekramar. Förstår att helgen blir lång!!
  • Someday

Snösport - jag kan verkligen bara beklaga och hoppas att det går bättre nästa gång! Läk och vila! Många kramar...

• Butikslager
    Someday skrev 2011-06-11 10:12:20 följande:
    Liiv - jag hoppas verkligen att det är en vanlig blödning orsakad av ditt VUL! Det låter ju lite så. Hade det varit missfall i den vecka du är nu borde det ha kommit klumpar! Och mycket blod... Gör en ny koll, ring gyn på måndag om inte blödningarna tilltar igen!
    Många styrkekramar. Förstår att helgen blir lång!!
    Ja, för än så länge idag har det typ inte kommit något alls..
    Typ lite imorse och lite när jag kissat.. Bara så det är lite rödrosa på pappret.. några droppar i bindan bara.
    Jag känner mig förvirrad.

Ska på tvåårskalas klockan två och hoppas det inte kommer en störtflod när vi är där bara.

Får bara ta och vänta.

Är det vanligt att man blöder efter VUL eller? Har aldrig gjort VUL tidigare när jag varit gravid. Bara UL och VUL vid MF.
  • LillaEko

Nämen usch och fy för allt som händer nu. Styrkekramar till er alla.

Själv tycker jag att tröttheten lugnat sig lite.
    Är i v 11 (10+3) idag och fixade tom ett pass body pump på gymmet mellan 10-11.
    Tycker även magen krympt endel, inte alls så svullen längre.
    Dax att bli orolig el är det någon mer som känner sig piggare nu runt v 10-11?

Svar på tråden Januaribebis 2012