• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager
    LillaEko skrev 2011-06-11 12:28:59 följande:
    Nämen usch och fy för allt som händer nu. Styrkekramar till er alla.

Själv tycker jag att tröttheten lugnat sig lite.
    Är i v 11 (10+3) idag och fixade tom ett pass body pump på gymmet mellan 10-11.
    Tycker även magen krympt endel, inte alls så svullen längre.
    Dax att bli orolig el är det någon mer som känner sig piggare nu runt v 10-11?
    Spökveckorna kallas veckorna kring vecka 10. Syptomen minskar och svullnaden lägger sig.
    Det är helt normalt!
  • Tirsa

Hej här inne. Oj vilken dramatik. Jag fick ett missfall i v 8 i höstas, såhär i efterhand ser jag det som ett genrep. Vi skulle just till att börja försöka nu i sommar (jag vill ha ett vårbarn) när vi insåg att jag helt obegripligt är gravid igen. Den här gången känns allt mycket lugnare.

• Tirsa

Är det någon mer än jag som håller på att förgås i värmen? Jag svettas som en gris, sängen är helt blöt på morgonen och jag blir anfådd bara jag tänker på en trapp. Och jag bor ändå i sydamerika på vintrarna och är van vid 35 plus utan att klaga i vanliga fall. Men nu! Pust! Inte det minsta romantiskt.

• Snösport

RaraS: Jo Sunderbyn var mycket vänliga och ingen var otrevlig eller missunnsam för min ålder heller så det var en av de bättre sjukvistelserna förutom IVFerna ...så det finns norrbittningar som gillar kvinnor över 40+ som fortfarande försöker få sitt första barn, läkaren såg detta som att nu ska du se att det kan gå snabbare att bli gravid när kroppen vet hur det är...så säger IVf läkare också så vi ser det så!

Jo jag ska in på måndag för blodprov igen och undersökning igen...det var en "blank" fläck som hon mätte i livmodern som indikerade på att embryot suttit där men nu avvikit den sista veckan någongång troligtvis sa hon när hon mätte den blanka fläcken.  

Jag har ju tagit progesteronvaggiatorer och bloder aldrig under den tiden vet jag ju eftersom jag gjort 5 IVFer så hon sa jag skulle inte tveka om jag fick ont oavsett vad det visar sej vara magen eller vad när de väl undersöker men hon trodde på ngt sätt det kasnke redan rensat sej...så vi får se på måndag fm.
    Nä jag är inte helt förstörd men grät lite igår ...kanske stannar hemma ngn dag i veckan för i slutet på veckan är det marknadsmöte och fest i helgen med jobbet borta och jag vet inte hur jag mår när blödningen väl är igång...jag har ju ganska extrem blödning vid vanlig mens liksom så det skrämmer mej just nu mer för då klarar jag väl inte av att sitta eller andas utan att pusta hela tiden liksom.   Men det är inte så än   

Nu hejjar jag på din graviditet och hoppas vi får till det så bra en gång till!!Cool

• Snösport
    Sofie emma 80 skrev 2011-06-11 08:20:24 följande:
    Liiv och snösport SÅå ledsen jag blir, fy vad sorgligt. Nu blir jag orolig själv också. Många kramar.
    Nä smittas inte av oro nu, jag hade tydliga PMS känningar och har lite speciell känsla innan mens då jag helt enkelt blir supertrtött i knäna..som växtvärk...också det jag inte hade när jag insåg jag ev kunde vara gravid och nu även när jag funderade på om allt stod rätt till.
    Hejjar på er andra men avviker nu och kollar in närmare för att se att ni får era barn som ni ska

Västeråsmamman: nja jag har blivit behandlad som gammal av min gyn men ivfkliniken har hela tiden trott på våra embryon och inte fattat varför de inte fäster så där har vi haft mycket stöd och gjort fler IVf än jag hade gjort om de inte alls trodde så poå oss.

Sessan4: ja det är en jobbig resa med barnlöshet men nu vet jag att det går som sagt och jag har även en tro att jag kan vara lycklig och ska vara lycklig oavsett vad livet ger eller inte ger mej och med den grundsynen blir det mindre sorg, mindre depression och ganska mycket sann glädje och lycka faktiskt....jag ändrade mina krav på mej själv där -95 då jag funderade för mycket och det är npg min räddning idag då jag sett att endel kan bli bittra...tror aldrig jag blir det oavsett...dåock förstår jag inte alla människor, endels bitterhet eller endels sorg som färgar hela livet trots det vi varit med om.   så lev väl och hoppas ni alla får era fina bebisar i januari !!KRAM
  • shadowstorm

Snösport jag beklagar verkligen det som hänt och kan inte säga mer än att det är verkligen orättvisst att detta skulle hända er.

Men som jag har hört och även upplevt själv så har man varit gravid väldigt nyligen har kroppen mycket mycket lättare bli gravid igen eftersom kroppen är lite halvt iställd på vara gravid :) Så jag håller tummarna det händer för dig :)

Det är VARMT idag!! Men måste säga jag mår ändå bra, och ibland funderar jag om det bor nån därinne men samtidigt känner jag ett lugn detta är  min 5.de graviditet och ingen har än gått fel dock har jag själv avslutat dem av olika själ utom den med min son. (och nej jag har inte slarvat kom på efter jag var 20 att jag har en sjukdom som gör att p-piller inte funkar på mig)

Nu ska jag ta en vila så jag orkar med vara ute hela härliga kvällen och grilla :)

• curiosa

Kanske ändå att det går vägen, har slutat att blöda färskt blod och nu kommer det bara brunt.
    Dock så känner jag ibland i höger och ibland i vänster sida att det sticker till/hugger till och så har jag aldrig känt innan så jag vet inte alls.
    Så jobbigt att inte veta, skulle så gärna vilja göra ett vul för att veta och tror att jag skall ringa på måndag och se om jag kan få en tid för att kolla igen. (har ju vart inne 3 ggr innan alla helt utan problem att komma in)

• Silverklar

Snösport: Beklagar ditt konstaterade missfall! Hoppas att det tar sig snabbt igen (nu när din kropp varit gravid en gång redan) och att allt går bra hela vägen då! Kramar!

Liiv: hoppas att din blödning var en reaktion efter vul. Många är ju extra känsliga vid graviditet och jag har läst om flera andra som blött lite efter vul utan att det varit någon fara.

Caradan: Hoppas att det inte är någon fara och att du får en tid som du vill för att bekräfta det.

Grattis till er som fått se pickande hjärtan eller fått andra positiva besked vid vul!

Ego: Nedräkning till nästa vul samt inskrivning som är på torsdag 23 juni. Då är jag i v. 9+1.
    Jag har letat fram mina gravidkläder som jag hade när jag väntade dotter. Hittade ett par långa shorts som funkar jättebra (fast jag var i sista trimestern när jag bar dem?!). Magen kan komma fortare när det inte är första graviditeten och även om det inte är en "gravidmage", så är det i alla fall så pass stor skillnad att jag inte längre kan ha mina vanliga jeans och byxor bekvämt längre (i alla fall från lunch och senare på dagen...). Min kompis/kollega (enda jag berättat för där) sa i och för sig att det inte syntes igår när jag var på jobbet (turligt nog), men jag tror det kan bli svårt att vänta till efter v. 12 och kub för jobbet, vilket var planen... Jag är pinnsmal i vanliga fall.

• Carolaj83

beklagar allt tråkigt som händer

jag har inte tid att tänka på min grav nu jobbet o barnen tar all min tid, idag efter jobbet åkte vi ut till mina föräldrar o skulle bada, dom bor med havstomt, sitter på bryggan o pratar med mamma, min 2,5 åring följer efter storebror ut o hamnar under vattnet, allt går så sjukt snabbt, hoppar i o får tag på henne, när hon hostat en stund säger hon med stort smail, mamma, jag dökte, jättedjupt!

Svar på tråden Januaribebis 2012