• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Josssa9o
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-10 10:06:48 följande:
    Bönan2012:
    Då ligger vi nästan lika, jag har BF 26 jan. Grattis! Glad
    Ja!=) fast vet ej riktigt men antar att jag blir flyttad när jag ska till bm! Men hade sista mensen den 21:a april
  • Pebbles82
    Alltochinget skrev 2011-06-10 14:53:18 följande:
    Kollade i ditt galleri. Men vecka 33 var du ju jätteliten! Hur såg du ut innan du födde? Måste ju varit skönt ändå att inte bli så stor för magen har väl lättare att komma tillbaka då :)
    Hon låg så pass långt bak mot ryggen att jag  blev aldrig så stor. Sista SF måttet var på 31 tror jag (32 var det som högst, sen sjönk magen). 
    Visst var jag gravid, men jag var aldrig stor!

Första kommentaren om att jag var gravid från en som inte visste om det kom i v 35 och då var det Anna Book.. :D
    Den här gången hoppas jag faktiskt på att få mer mage.. :)  
  • Pebbles82
    Snösport - jag beklagar verkligen.. :( Har själv varit där flera gånger och vet att det är så jäkla tungt. Håller tummarna för att ni snart är på G igen och med MYCKET bättre lycka! 

Liiv - Hur mycket blöder du då? :( Håller tummarna för att det inte är värre än att du faktiskt blöder. Får du komma in och kolla nu igen då eller hur ser det ut? 

• shadowstorm
    Butikslager skrev 2011-06-10 19:08:01 följande:
    Nu är det tredje MF:et..
    Jag är grymt glad över att vi har en perfekt son redan. Han gör allt mycket lättare.
    shadowstorm skrev 2011-06-10 18:55:16 följande:
    men nej inte fler =( beklagar verkligen för er. Men Liv som de andra sagt säker det inte har med vul igår att göra
    Jag vet inte? Det har varit färskt blod, som mens ungefär. Har lite molvärk nu också.. Får se hur det fortsätter under kvällen.. Men det är säkert ett MF. Känner igen känslan liksom.Så var det för mig också när vi väntade sonen. Innan honom hade vi ett MF i vecka 8, i vecka 8 med honom var jag på toa tusen gånger. Det var en riktigt jobbig vecka.

Nåja, life goes on.
    Det är bara blicka framåt och se det positivt!
    För färskt blod kan vara ett kärl som brustit. Har det varit inne i magen så är det oftast mörkare och små klumpar så jag håller mina tummar för dig.
  • Butikslager

Våran akut har ingen ul-maskin så får snällt vänta till måndag hur som helst. Och det är inte säkert det finns gynläkare då heller. Blöder fortfarande rött blod, inga klumpar. Inte jättemycket heller. Som mens typ.

Lite molvärk, ingen mensvärk som annars. Men har ett tryck neråt, som att inälvorna ska trilla ut. Den känslan känner jag igen från tidigare MF.

Får se, får se.. Känner mig frustrerad och arg. Vill kasta sönder något. Jag är less på all otur.

• curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-10 21:08:58 följande:
    Våran akut har ingen ul-maskin så får snällt vänta till måndag hur som helst. Och det är inte säkert det finns gynläkare då heller. Blöder fortfarande rött blod, inga klumpar. Inte jättemycket heller. Som mens typ.

Lite molvärk, ingen mensvärk som annars. Men har ett tryck neråt, som att inälvorna ska trilla ut. Den känslan känner jag igen från tidigare MF.

Får se, får se.. Känner mig frustrerad och arg. Vill kasta sönder något. Jag är less på all otur.
    Efter mitt vul så blödde jag oxå och hade lite ont (typ lättare mensvärk)
    Så det kan ju vara så oxå.
  • Västeråsmamman

Fast när jag var gravid med första barnet fick jag en störtblödning i v7, med andra graviditeten med tvillingarna i v 14. Då trodde jag absolut att det var kört men så var det inte.

• curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-10 21:32:08 följande:
    Hur mycket har ni blödit då? Och hur länge?
    Jag blödde i v 6+3 denna graviditeten. Då var det såpass mkt att jag vaknade av det på natten! Vul samma dag konstaterade att allt var ok (och ett ul i 7+2 att det fortfarande var det)

När jag väntade sonen så blödde jag i flera dagar så att det rann längs benen (när det började). Han är nu 11 år.

Med dottern blödde jag oxå kraftigt och hon är en pigg och frisk 9 åring :)
  • jessielarsson

Vad tråkigt med alla mf.

När jag väntade Viktor så fick inte jag mage förrän v 18 ungefär. Hade mammabyxor från v12-15 nånting. Men magen var mest tarmsvullen. Så att ha gravid mage i vecka 10 när livmodern är så liten är nog inte så vanligt. Så du får nog allt vänta tills den har växt sig större. Eller så kan du ju lägga in en kudde under tröjan så kan du ju öva lite på hur det känns

Känner att min trötthet har lagt sig lite, även illamåendet. Vilket är väldigt skönt. Går in i vecka 10 idag. 9+0 borde det väl bli då om inte jag är ute och cyklar. I morron ska jag berätta för övriga i familjen. Har köpt ett tröjtryck till gossen som det står Jag ska bli storebror på. Så det ska bli kul att se vad alla säger när vi anländer till mammas kalas i morron kväll. Har berättat för mina närmsta arbetskamrater, men väntar med att berätta för hela arbetsplatsen tills jag kommer tillbax från semstern i v 29. Då är jag i vecka 16 så jag behöver kanske inte säga så mycket, det kommer nog att anas ändå.

Svar på tråden Januaribebis 2012