• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    LillaEko skrev 2011-06-11 12:28:59 följande:
    Nämen usch och fy för allt som händer nu. Styrkekramar till er alla.

Själv tycker jag att tröttheten lugnat sig lite.
    Är i v 11 (10+3) idag och fixade tom ett pass body pump på gymmet mellan 10-11.
    Tycker även magen krympt endel, inte alls så svullen längre.
    Dax att bli orolig el är det någon mer som känner sig piggare nu runt v 10-11?
    Jag blev betydligt piggare runt v.10, var ju som en sengångare innan..
    Jag tycker flera symptom börjar avta lite, även om de finns där..
    Men jag tror och hoppas det går vägen, som liiv skrev så går vi ju in i en period med mindre symptom.

Har funderat massor idag på praktiska saker, mysigt tycker jag!
  • fröken nilsson

jag ska ha mitt första barn runt den 9 januari. det är urmysigt o jag bara längtar!! jag är i vecka 10 9+4 idag. jag tycker mina symtom kommer av o till. brösten som varit jätteömma är visserligen fortfarande ömma men inte så att det gör ont när man tar på dom längre. kan ju också bero på att man vant sig. får ju vara lite försiktig när man ska vända sig när man sover tex. mår lite småilla av o till men inte jättemkt alls. magen krånglar o näsan är täppt. trött var jag väldigt mkt en period men jag känner mig piggare nu. vissa dagar som idag tex kan jag knappt hålla mig vaken. det är läskigt när symtomen inte är lika starka. på sätt o vis vill jag ligga o kräkas dygnet runt så man verkligen vet att man är supergravid

• Butikslager

Inget blod alls idag!
    Jag är helt förvirrad! MF? Inte MF?

Fan för blod alltså. Måndag känns lååååångt borta. Och frågan är om det ens finns läkare här då som kan göra ett VUL. Det är väl bara att hoppas.

Dumma akut som inte har grejer.

• curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-11 22:40:00 följande:
    Inget blod alls idag!
    Jag är helt förvirrad! MF? Inte MF?

Fan för blod alltså. Måndag känns lååååångt borta. Och frågan är om det ens finns läkare här då som kan göra ett VUL. Det är väl bara att hoppas.

Dumma akut som inte har grejer.
     Som jag skrivit innan så blödde jag jätte mkt med båda mina stora barn. vet att det är en knapp tröst att veta att det kan vara normalt (jag är lika förstörd själv eftersom jag blödde idag med)

Vill bara att tiden skall gå fort nu så man kan vara lite säkrare men samtidigt så är man likadan genom hela och det är ju "bara" 30 veckor kvar. hur skall man stå ut??
  • Shirin85

Jag blödde lite på min förra graviditetet när jag var i vecka 7-8, blev livrädd men det var inget missfall för hon är tre år nu. Så man får hoppas på det bästa, det måste inte vara ett missfall!Rynkar på näsan

Går in i v.11 imorgon, ska göra ultraljud i vecka 18 tror jag så det börjar närma sig!
    Har inte gjort något VUL så det blir första gången jag ser bebisSolig 

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥ BF 7/1-2012♥
  • curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-11 23:23:20 följande:
    Men när det kommit som en mens typ under 5 timmar, är inte det mycket?
    Jo det är det men jag gfick tillbaka och såg vad jag skrev när jag väntade sonen och då blödde jag som mens i några dagar....
  • twistedtofit

Trist med alla som blöder! Jag mår fortfarande rätt illa, trots lergigan comp. Imorse kräktes jag igen fast magen var tom. Förresten, jag är bara i v 9, men kan känna att magmusklerna nästan börjat dela sig igen! Galet!

• anmaelli

Ja, fy för illamående. Känner mig helt isolerad för kan inte göra någonting. Jag spyr inte, men blir alldeles kallsvettig när jag försöker hitta på något. Så det blir mest att jag ligger i soffan... men det är ju så tråkigt och dagarna går ju sååå långsamt. Man är självklart glad att vara gravid, men jag hoppas innerligt att detta snart ska ge med sig för det är helt hopplöst!! När är det vanligast att illamåendet slutar??

Sen är jag tvärtemot många andra väääldigt dålig i magen. Inte förstoppad som verkar vara det vanliga. Magen är helt uppochner. Känner nån igen sig? 

• RaraS

Jag går in i vecka 10 idag och de senaste dagarna har jag verkligen börjat må bättre! Jag är fortfarande trött och illamående men inte alls så illa som innan. Faktiskt lite lagom för hade jag börjat må toppen hade jag väl oroat mig för det istället. Min mage är också kass, förstoppad på dagen/kvällen och på morgonen kommer allt ut på en gång, om man säger så...inte så kul...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012