• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    minneli skrev 2011-06-12 19:18:06 följande:

Det värsta av illamåendet och tröttheten är borta, kan känna att jag behöver vila en stund men den där helt galna tröttheten är borta. Är i v. 11 (10+5).

Är jättenervös inför imorgon eftersom jag måste berätta på jobbet och kanske kommer det göra så det blir lite annorlunda än vad vi först tänkt till hösten. Hoppas alla tar det rätt bara.

LoveMe: Spännande om det är två eller en i magen då! Antar att tiden går låååååångsamt.

Skönt att tröttheten och illamåendet börjar ge med sig lite. :)

Håller tummarna för att det kommer gå bra att berätta imorgon på jobbet. Lycka till!
  • Stellan

Lycka till på ul och vul i morgon tjejer! Ska göra ett på fredag, är nervöööös och förväntansfull! Går in i vecka 10 i morgon, verkar som att dom jobbigaste veckorna har ett slut dom med ....

• roxylady

Avis jag är på alla er som får åka in och kolla bebis.. jag får lugnt och snällt vänta ända till i slutet av Augusti innan jag ens får se nått... Rynkar på näsan

• Cvb
    roxylady skrev 2011-06-12 20:37:37 följande:
    Avis jag är på alla er som får åka in och kolla bebis.. jag får lugnt och snällt vänta ända till i slutet av Augusti innan jag ens får se nått... Rynkar på näsan
    Samma här, riktigt avis.. Jag får vänta till slutet av juli.. Det är verkligen evigheeeter !
    Lider med dig som får vänta 1 månad längre =/
  • roxylady
    Cvb skrev 2011-06-12 20:47:16 följande:
    Samma här, riktigt avis.. Jag får vänta till slutet av juli.. Det är verkligen evigheeeter !
    Lider med dig som får vänta 1 månad längre =/
    Ja det är ju inte förens då man är i v18 så det är ju megalänge! Är nästan inne på att åka till Sthlm för att få göra det privat för pengar. Finns inte här där jag bor men sthlm ligger inte så långt bort.. lätt att åka över en dag.

Uhh du får vänta länge nog du med :( Har du varit på inskrivningen då?
  • Cvb
    roxylady skrev 2011-06-12 20:48:49 följande:
    Ja det är ju inte förens då man är i v18 så det är ju megalänge! Är nästan inne på att åka till Sthlm för att få göra det privat för pengar. Finns inte här där jag bor men sthlm ligger inte så långt bort.. lätt att åka över en dag.

Uhh du får vänta länge nog du med :( Har du varit på inskrivningen då?
    Dumt att dom ska dra ut på de så länge.. :p
    Ja, det kan det ju vara värt ! Man vill ju inge annat än att se den lill* :)

Nope, men när jag var på hälsosamtal i onsdags så sa min bm att vi skulle göra vul och lyssna på den lill*s hjärta på inskrivningen i juli. Då är jag i v15.
    Det kanske är lite olikt i olika kommuner ? Jag har noll koll :p Jag bara flyter med och gör som jag blir tillsagd :p
  • minneli

Ja det är ganska konstigt vad olika det är beroende på var man bor. Här får man vänta till v.18-20 för rul. Inte ens ett graviditetstest tar man ju hos bm så man blir ju nojjig över om man överhuvudtaget är gravid =D

• roxylady
    Cvb skrev 2011-06-12 20:57:54 följande:
    Dumt att dom ska dra ut på de så länge.. :p
    Ja, det kan det ju vara värt ! Man vill ju inge annat än att se den lill* :)

Nope, men när jag var på hälsosamtal i onsdags så sa min bm att vi skulle göra vul och lyssna på den lill*s hjärta på inskrivningen i juli. Då är jag i v15.
    Det kanske är lite olikt i olika kommuner ? Jag har noll koll :p Jag bara flyter med och gör som jag blir tillsagd :p
    Ja.. jag tycker också det.. tänker mest på tex MA. Kroppen kanske inte fattar det och magen växer å allting.. hört att det kan gå till så.. tänk att gå runt i flera månader i ovishet? Det skrämmer mig!!! När man istället kan ta tag i det och få börja om i så fall... så att det inte kommer som en chock att det varit dött i flera veckor.. näää mardrömsscenario!! Ska försöka flörta lite med min BM den 4/7 om inte vi kan få lyssna på hjärtat iaf.. om jag känner mig likadan då som jag gör nu.. känner inte sådär överdrivet mkt. Men jag vet ju inte hur denna gravven ska va så det är ju svårt :)

Skönt att du får göra det då iaf :) Ja det är jätte olika.. vissa får ju göra KUB oavsett ålder osv! Det är något alla borde få om nått!!!
    minneli skrev 2011-06-12 21:02:35 följande:
    Ja det är ganska konstigt vad olika det är beroende på var man bor. Här får man vänta till v.18-20 för rul. Inte ens ett graviditetstest tar man ju hos bm så man blir ju nojjig över om man överhuvudtaget är gravid =D
    Håller med dig! Precis så känner jag!! Fast man borde ju vara det när man fått plus på alla stickor man än använt hihi! Tror jag testade 6-7 stavar och stickor jag! hihi! Hur många provade du?
  • Syoss
    Missoctober88 skrev 2011-06-12 15:20:03 följande:
    Gravid i vecka 10+5 idag och känner inte mycket av grav. Det enda är att jag vaknar och har ett tryck i magen på morgonen så jag måste gå och kissa.

Såg världens sorgligaste film igår, the other woman .. Den handlade om ett par som förlorade sin dotter som vart 3 dagar gammal och sedan så vart förhållande knackigt mellan de.. Jag grät nästan hela filmen för den var så sorglig.

Jag såg den filmen precis när jag hade plussat och oj va jag grät! Hade jag vetat innan vad filmen handlade om så hade jag inte sett den :P

Svar på tråden Januaribebis 2012