• zatori

Januaribebis 2012

missable:
    Kan inte heller sova. Har som mensvärk långt ner i magen och liksom på könet(?) Men ska ändå försöka göra ett tappert försök nu igen med sömnen. Med tanke på att jag sovit dåligt de senaste två nätterna borde man ju komma till ro förr eller senare. Thank god, att man inte jobbar längre alltså!
  • zatori
    LillaEko skrev 2011-12-23 13:07:26 följande:
    Lilla Stella kom till världen via kejsarsnitt 09.07 idag då hon låg i säte visade det sig. Det man trodde var ett fixerat huvud var en rumpa. Hon väger 3375g och är 48 lång. Efter omständigheterna mår vi bra, bara den nyblivna mamman som känner sig lite smått överkörd.
    Men gud vad härligt! En liten julbebis. :D GRATTIS till lilla flickan! KRAM!
  • zatori
    Junies mamma skrev 2011-12-25 06:26:10 följande:
    Är vaken och kan inte somna om, är lite orolig då ja fick åka in i fredags med ev havandeskapsförgiftning, fick efter många om å men åka hem men nu ska ja tillbaka in idag å tror tyvärr jag blir kvar nu, håller tummarna nu att allt ser va ut vill inte bli igångsatt än, hoppas på en 2012 ju hihi
    Hoppas det går bra idag och att det inte rör sig om havandeskapsförgiftning!
  • zatori
    Syoss skrev 2011-12-25 17:33:25 följande:
    Har kollat trycket 3 gånger nu under eftermiddagen. Första gången var undertrycket 98, andra gången 93 och nu sista gången 89. Så det sjunker iaf.
    Har inte ringt än, avvaktar nog till imorrn. Tror jag :/ 
    Vad var övertrycket då? Som sagt så räknas ju 90 i undertryck som för högt. Du kan alltid ringa in och rådfråga dom på FL. Hoppas du mår bra förövrigt!
  • zatori

Jag har också samlat på mig vätska. I händerna har jag haft det länge. (Inte kunnat ha förlovningsringen sen v 28) Har dessutom väldigt ont och är stel i händerna, men nu denna vecka har jag märkt mer i fötter/ben också då jag knappt får i fötterna i skorna ibland. Jag märker också direkt på fötterna om jag haft dom neråt viss lång tid att de blir varma och svullna, då är det högläge igen som gäller!

• zatori
    Syoss skrev 2011-12-25 17:58:01 följande:
    Nu senast 142. Kommer inte ihåg exakt dom andra gångerna men runt 140. Känner mig allmänt slapp och dåsig på nått vis. 
    Tycker du ska ringa in och rådfråga dom på FL. Det kan aldrig skada. Och OM det skulle vara början på havandeskapsförgiftning kan det ju gå fort sen och du kan bli sämre snabbt. Om de på FL inte verkar bekymrade så kan du ju också slappna av. :)
  • zatori
    missable: Hihi, oj vilken stor bebis! Men du var där pga att ni misstänkte att hon var liten va?
Svar på tråden Januaribebis 2012