• zatori

Januaribebis 2012

frökenolson: GRATTIS till sonen!
  • zatori

Bm-besök idag i vecka 36+3

Sf-mått: Bm mätte aldrig då hon tyckte det var onödigt eftersom jag mätte förra veckan. Då låg det på 33 
    Hjärtljud: 142
    Blodtryck:130/70
    Blodsocker: 5,2
    Urin: u.a

Bebis ligger fortfarande med huvudet nedåt och sin rygg på min högersida. Huvudet är inte längre rörligt utan ruckbart, men än är bebisen inte fixerad. 

• zatori

Jag har inte alls märkt av det där med att man orkar äta mindre och så. Jag har ätit som vanligt under hela graviditeten jag. :D

Om man vill kan man läsa om mitt 2011 på min blogg. :) 

millablom.blogspot.com

• zatori

Vecka 38 idag! (37+0)

En fråga angående slemproppen. Hur ser den ut egentligen? Hur vet man att det är den och inte flytningar? Idag har jag haft väldigt slemmiga, klibbiga och liksom tjocka flytningar (ursäkta infon) som kommit lite då och då. Kan det vara så att det är delar av slemproppen som kommer eller kan de "vanliga" flytningarna ändra karaktär så?

• zatori
    Loppan81:  Vi har packat i en ganska stor bag. Känns lite väl mkt, men känner att jag inte vill/kan undvara några av sakerna jag packat heller. Nu är det typ bara min hygiennecessär och kameror kvar att packa. Och lite smågrejer förstås.
  • zatori
    Jessica82 skrev 2012-01-02 18:06:00 följande:
    Mira kom till världen kl 00.29 inatt 3060g och 49cm lång

förlossningsberättelse kommer någon dag när jag har ork att skriva ner den, nu ska vi bara mysa :)  
    Vad kul! GRATTIS. :)
  • zatori

Jag har mått illa i typ en vecka nu. Det kommer oftast i samband med att jag gör något "ansträngande" som tex hushållsarbete. (som känns jävligt ansträngande just nu) Kroppen säger liksom ifrån, och idag fick jag springa och kräkas en gång då illamåendet kom över mig helt plötsligt. Någon som vet vad det kan bero på? Jag har inte mått illa alls under graviditeten annars, så det känns så konstigt att det skulle komma först nu i vecka 38?

• zatori
    Krikiz: Gulp! Nu blir jag nervös. :P Vill såklart ha ut bebisen men ändå! Jaja, vi får se vad som händer. :) Ska till bm på torsdag, ska bli intressant att höra om bebisens huvud fortfarande är ruckbart eller om det är fixerat!
  • zatori
    missable skrev 2012-01-08 11:17:56 följande:
    mitt stannade av... men magen har iof varit stenhård sen jag slutade känna något... suck! Idag blir det prova färdknäpp igen... två gånger enligt min bm... maken är nöjd iaf idag är det söndag bara en dag kvar till tul och jag verkligen hoppas de vill sätt igång mig...
    Hahaha! Har din bm ordinerat färdknäpp två gånger dagligen? ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012