• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jessica82

tvingade igår upp mannen på vinden för att leta fram mitt angelsound... hittade ett hjärt ljud rätt snabbt och blev lugn. tvingade sedan honom att klättra upp med det igen så jag inte missbrukar användningen av den :-/.

var så skönt att kunna lugna nerverna fast igentligen trodde jag inte jag skulle höra nånting riktigt än.

angelsoundet är guld värt men vill använda den ytterst sällan ändå då det inte verkar finnas några undersökningar som visar om/att det påverkar bebis i magen.

för övrigt var jag tvungen att ändra min tid till inskrivningen idag då lillkillen är hemma med feber. mannen hade redan hunnit åka till jobbet 30 mil bort när det upptäcktes så det blev vab för mig idag då, ny tid nästa torsdag

• Majskorn
    Butikslager skrev 2011-06-13 10:05:17 följande:
    Närmsta privata klinik är också i gällivare 12mil bort.. Så himla typiskt.
    fy vad jobbigt :( Men så länge det inte kommer massa blod och klumpar eller om du har ont så är det ju inte nån fara och skulle det mot all förmodan gå fel så kan man tyvärr inte göra så mkt åt det ändå :( Jag tror det kommer gå bra, försök ta det lugnt...jag vet hur svårt det är :(
  • zatori

Hemkommen från VUL! JAg var så äckligt nervös innan. Hade knappt orkat sova på hela natten och jag hade världens spänningshuvudvärk och så mådde jag skitilla av nervositet.
    Men det gick bra! Fick se ett litet hjärta som pickade. <3 Själva undersökningen gick supersnabbt. Det tog typ 3 minuter eller så bara (?) kändes lite stressande. Men GUD vad skönt att det är gjort och att man fått se att det finns en liten en därinne. :) Allt såg bra ut.

Fick med en bild hem, men det ser mest ut som en suddig, grå massa. Hihi. Men det är min bebis, så den grå massan är det vackraste som finns just nu och jag kan inte sluta titta på de!. Blev bakåtflyttad två dagar och är enligt läkaren i vecka 8. (7+5 idag) 14,3 mm lång var den lille.

Nu är jag totalt slut i hela kroppen. Det är nog alla spänningar som släpper. Ska försöka vila en stund för det blev som sagt inte särskilt många timmars sömn inatt. Lycka till alla ni andra som ska göra VUL idag! :)

• LillaEko

Zatori: grattis, i massor. Nu kan du njuta av din symptomfria graviditet hoppas jag :)

• Butikslager

Zarori: grattis!! :)

Har ringt Gällivare nu och först sa hon att dom inte hade tider och hon tyckte jag skulle ta ett nytt gravtest om tre veckor!!!

Sen fick jag iaf en tid på onsdag. Nu måste jag bara hitta barnvakt..

• TyckOmMig

Liiv-vad bra att du fixat en tid hoppas nu du kan lösa barnvakt oxså och att tiden går fort fram tills onsdag.

• Majskorn
    Butikslager skrev 2011-06-13 11:09:09 följande:
    Zarori: grattis!! :)

Har ringt Gällivare nu och först sa hon att dom inte hade tider och hon tyckte jag skulle ta ett nytt gravtest om tre veckor!!!

Sen fick jag iaf en tid på onsdag. Nu måste jag bara hitta barnvakt..
    Toppen! Håller tummar och tår för att det ser ut som det ska :)
  • twistedtofit

Jag har pratat med mvc idag för att få nya lergigan comp utskrivna. Fick tid för inskrivning 5 juli också. Då är jag i v 12 så det blir bra!

• Astrogirl
    zatori skrev 2011-06-13 10:26:22 följande:
    Hemkommen från VUL! JAg var så äckligt nervös innan. Hade knappt orkat sova på hela natten och jag hade världens spänningshuvudvärk och så mådde jag skitilla av nervositet.
    Men det gick bra! Fick se ett litet hjärta som pickade. <3 Själva undersökningen gick supersnabbt. Det tog typ 3 minuter eller så bara (?) kändes lite stressande. Men GUD vad skönt att det är gjort och att man fått se att det finns en liten en därinne. :) Allt såg bra ut.

Fick med en bild hem, men det ser mest ut som en suddig, grå massa. Hihi. Men det är min bebis, så den grå massan är det vackraste som finns just nu och jag kan inte sluta titta på de!. Blev bakåtflyttad två dagar och är enligt läkaren i vecka 8. (7+5 idag) 14,3 mm lång var den lille.

Nu är jag totalt slut i hela kroppen. Det är nog alla spänningar som släpper. Ska försöka vila en stund för det blev som sagt inte särskilt många timmars sömn inatt. Lycka till alla ni andra som ska göra VUL idag! :)
    Grattis Zatori. Härligt att få det bekräftat att pyret lever.
Svar på tråden Januaribebis 2012