• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday

Härligt att läsa om hjärtljud och små hjärtslag på VUL! Så glad för er skull =)
    Tråkigt och ledsamt i hjärtat att höra om blödningar och Mf dock!
    Försöker att läsa i fatt lite då jag har haft fullt upp i helgen och inte hunnit att hänga här så mycket som jag hade önskat och hoppats att hinna.

• Butikslager

MaJe2011: Grattis till hjärtljuden!! :) Underbart att få se! Eller hur?

Jag hoppas vi får se hjärtljud igen på onsdag!

• Someday
    Butikslager skrev 2011-06-13 13:00:29 följande:
    MaJe2011: Grattis till hjärtljuden!! :) Underbart att få se! Eller hur?

Jag hoppas vi får se hjärtljud igen på onsdag!
    Jag önskar dig innerligt ett positivt besked! Vet själv efter mitt MA förra året hur jobbigt det är att vänta!
    Inte kul... Många varma tröstande kramar!!
  • Sussolita

hallo...

Blir så arg när jag läser om dem de inte gått vägen för! *stykekramar*

Vet inte om jag skrev det sist jag varit på VUL men blev backade en vecka, så nu är beräknat bf 7 Jan istället. Lite skönt faktiskt
    Så nu är jag i v 11 (10+3) Nytt UL bokat till den 23/6 ska då vara i 11+5 LÄNGTAR!!!
    Känner mig trött och det sticker och drar i livmodern ibland,
    och brösten ömmar när jag tar av mig bhn på kvällen. Annars ganska lugnt.

Har varit på Sweden Rock Festival i helgen, kul som fasen men behövde många "power naps" för att orka med, tur att de som drack tog lika många

Men hormonrubbninga kan man lätt säga att jag har.
    Somnade i lördags vaknade efter 20 min och drömt en "mardröm" och grät
    och grät hysteriskt i 30 min innan jag kunde försöka somna om
    Värsta är att jag i samma sekund jag vaknade inte kom ihåg vad jag drömt, men vet att det var nått fjantigt...

Under dagen igår grät jag åt allt i princip. Zappade på tv och kom in på bingolotto precis när dem överraskade Lotta med hennes körlsget team och tårarna sprutade....HALLÅ LIKSOM!!! :-P

När vi krupit ner för att sova igår fick jag ett skrattanfall helt från ingenstans för att mitt i ett skratt vändaoch jag grät hysterikst i ca 20 min igen....Tror seriöst att jag håller på att bli galen :-S

Kramar

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • roxylady
    zatori skrev 2011-06-13 10:26:22 följande:
    Hemkommen från VUL! JAg var så äckligt nervös innan. Hade knappt orkat sova på hela natten och jag hade världens spänningshuvudvärk och så mådde jag skitilla av nervositet.
    Men det gick bra! Fick se ett litet hjärta som pickade. <3 Själva undersökningen gick supersnabbt. Det tog typ 3 minuter eller så bara (?) kändes lite stressande. Men GUD vad skönt att det är gjort och att man fått se att det finns en liten en därinne. :) Allt såg bra ut.

Fick med en bild hem, men det ser mest ut som en suddig, grå massa. Hihi. Men det är min bebis, så den grå massan är det vackraste som finns just nu och jag kan inte sluta titta på de!. Blev bakåtflyttad två dagar och är enligt läkaren i vecka 8. (7+5 idag) 14,3 mm lång var den lille.

Nu är jag totalt slut i hela kroppen. Det är nog alla spänningar som släpper. Ska försöka vila en stund för det blev som sagt inte särskilt många timmars sömn inatt. Lycka till alla ni andra som ska göra VUL idag! :)
    Se där vad skönt! :) Då vet du att det inte var något konstigt med att du inte hade så mkt symptom :) Då ska du bara skatta dig lycklig att du inte mår dåligt på mornarna :D
    Grattis iaf! :D
  • curiosa

Har sådana problem med min mage så jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.
    Idag fick jag gå från en kurs som egentligen var obligatorisk för att jag fick sån kramp och mådde så dåligt.
    Efter ett toa besök hemma så blev det bättre men inte helt bra och jag vågar ju knappt gå ut för att dte kan hända precis när som helst........

• Missoctober88

Satt framåtlutad och kände att det ryckte till/bubblade i livmodern..  Min mens var väldigt konstig månaderna innan jag vart gravid så jag kanske är längre gången än vad jag tror. Oavsett vad det här bubblet var så gav det mig hopp om att det finns ett litet pyre där inne som mår bra.

• cabrera

Jag gjorde vul i fredags då var jag i v 9+4 och fick se armar o ben.. en liten mini bebis.. Hon sa även att allt såg bra ut och att vi inte ska oroa oss för missfall.. men fick en till tid den 27e då jag är i vecka 12 :) Fick även lergigan utskrivet då mitt illamående förstör min vardag :(

Hur mår ni andra? 

Svar på tråden Januaribebis 2012