• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • erajka
    zatori skrev 2011-06-13 16:16:50 följande:
    Tack, fina ni! <3
    Vad härligt att ni fått se bebben =)
  • zatori
    erajka skrev 2011-06-13 16:18:38 följande:
    Vad härligt att ni fått se bebben =)
    Ja, det kändes skitskönt! Hur går det med dig, hur mår du? Vilken vecka är du i nu? :)
  • Sunflower Sthlm
    curiosa skrev 2011-06-13 15:46:34 följande:
    Har sådana problem med min mage så jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.
    Idag fick jag gå från en kurs som egentligen var obligatorisk för att jag fick sån kramp och mådde så dåligt.
    Efter ett toa besök hemma så blev det bättre men inte helt bra och jag vågar ju knappt gå ut för att dte kan hända precis när som helst........
    Jag har också helt absurda problem med min mage men jag har IBS så jag gissar att det är den som spökar. Brukar du ha problem med mage eller tarmar i vanliga fall? Jag har upptäckt att mina kramper kommer om jag inte ätit på länge, alltså om jag är alldeles för hungrig. Då svullnar min mage upp och jag måste akut på toa och när jag väl gjort nummer två så släpper krampen för det mesta. Har du märkt något mönster i ditt magont? I mitt fall har ett mellanmål precis innan jag går och lägger mig blivit ett måste för att inte vakna med kramp mitt i natten. *suck*
  • erajka
    zatori skrev 2011-06-13 16:28:45 följande:
    Ja, det kändes skitskönt! Hur går det med dig, hur mår du? Vilken vecka är du i nu? :)
    Jag mår ganska bra faktiskt, har lite problem med att allt jag stoppar i munnen gör att jag blir illamående. Enligt VUL vi var på så är jag i 7+3.
  • erajka

sitter och funderar på om vi verkligen ska ha en Emmaljunga :-P De är ganska så dyra och jag vill helst köpa en ny

• zatori
    erajka skrev 2011-06-13 16:39:22 följande:
    Jag mår ganska bra faktiskt, har lite problem med att allt jag stoppar i munnen gör att jag blir illamående. Enligt VUL vi var på så är jag i 7+3.
    Vad skönt att du mår bra, även om det är jobbigt att bli illamående av allt ätbart. Okej! :)

Shit, att ni börjar tänka på vagnar redan. Jag vågar absolut inte tänka på något sånt ännu. Och sen har jag ingen aaaning om vad det är man ska titta efter och vad som kännetecknar en bra vagn heller...
  • erajka
    zatori skrev 2011-06-13 16:54:21 följande:
    Vad skönt att du mår bra, även om det är jobbigt att bli illamående av allt ätbart. Okej! :)

Shit, att ni börjar tänka på vagnar redan. Jag vågar absolut inte tänka på något sånt ännu. Och sen har jag ingen aaaning om vad det är man ska titta efter och vad som kännetecknar en bra vagn heller...
    vi tittade redan innan vi blev med barn Jag tycker det är roligt att kolla runt på allt möjligt. En bra vagn tycker jag ska vara en som funkar i alla väder, eftesom vi inte har en bil. Den ska vara någorlunda lätt att ta sig fram i snö Har man bil ska den få plats där, vill man kunna gå mycket på stan ska den passa för det Bor man i lägenhet vill man lätt kunna få med sig barnet upp om man inte har hiss osv osv
  • curiosa
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-13 16:33:21 följande:
    Jag har också helt absurda problem med min mage men jag har IBS så jag gissar att det är den som spökar. Brukar du ha problem med mage eller tarmar i vanliga fall? Jag har upptäckt att mina kramper kommer om jag inte ätit på länge, alltså om jag är alldeles för hungrig. Då svullnar min mage upp och jag måste akut på toa och när jag väl gjort nummer två så släpper krampen för det mesta. Har du märkt något mönster i ditt magont? I mitt fall har ett mellanmål precis innan jag går och lägger mig blivit ett måste för att inte vakna med kramp mitt i natten. *suck*
    När jag var rökare så hade jag samma problem men då var ju mönstret oxå att iefter att jag vart ute så kom det som ett brev på posten. När jag slutade så försvannd et nästan helt till att komma tillbaka nu som gravid.
    Jag har inte hittat ngt mönster alls idet ännu men hoppas att jag gör det för det hämmar ju en så att man inte vågar göra nått....
  • curiosa
    Missoctober88 skrev 2011-06-13 15:53:37 följande:
    Satt framåtlutad och kände att det ryckte till/bubblade i livmodern..  Min mens var väldigt konstig månaderna innan jag vart gravid så jag kanske är längre gången än vad jag tror. Oavsett vad det här bubblet var så gav det mig hopp om att det finns ett litet pyre där inne som mår bra.
    jag har inte velat skriva det men jga har känt det samma.
    När jag väntade dottern så kände jag i v 12 så det är ju inte omjöligt men som sagt jag har inte vågat yttra det alls ännu.
Svar på tråden Januaribebis 2012