• fabler

Januaribebis 2012

idag var jag och sonen uppe lååångt innan tuppen. kvart i sex ansåg han de va morgon. Själv har jag hostat hela natten så de va ingen idé att protestera när han ville upp för jag ville ha te med honung så halsen kunde lugna ner sig.

Här är väl risken stor att jag får precis i årsskiftet är ju beräknad femte och dem säger att andra barnet är större risk att man får lite tidigare än bf så får väl se om de stämmer. Hoppas dock snarare på att de blir mer kring bf.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

igår bakade vi lussekatter. Pepparkakor kommer jag nog baka med sonen när jag gått på föräldraledighet om två veckor istället.

Jag har åkt på en jätte dryg hosta och ont i halsen. Hade velat ta zyx men de får jag ju inte så de blir alvedon och "halstabletter" från ica.

• fabler
    fair skrev 2011-11-27 08:29:40 följande:
    Har jättekonstigt ont i magen idag. Började med att jag sträckte mig på höger sida i fredags (antagligen i ett ligament). Hade ont hela gårdagen och idag har jag ont på båda sidorna långt ner, särskilt när jag rör mig. Men inga sd som jag kan känna av. Vad tror ni? Nån som känner igen sig?
    nej tyvärr känner jag inte igen mig så kan inte va till nån hjälp.
  • fabler
    fair skrev 2011-11-27 08:35:57 följande:
    Synd :/
    gör de så ont så du inte kan röra dig så hade jag ringt förlossningen och rådfrågat. Men om de mer känns som du belastat fel pga att du sträckte dig så hade jag avvaktat till imorgon.
  • fabler
    Sapato skrev 2011-11-27 08:42:04 följande:
    Misssally: tyvärr så är jag så kräsen så osten på tub tar inte bort mitt ha-begär
    Men har den hemma ifall suget blir föööör stort

Men i januari blir det Söderhallarna för ostinköp, vad jag ska njuta!!
    Finns en annan ostbutik på Söder där det luktar super illa i vanliga fall, dit gick jag in och bara stod och luktade för ett tag sen.. Haha. Det var svårt att inte provsmaka kan jag lova
    håller helt och håller med dig. Den på tub är inte ens i närheten av de stink ostar jag älskar. Men även jag har den hemma för att få nått som ändå lite påminner om mögelost till pepparkakorna. Men skulle aldrig kunna sitta och äta den på vanliga kex, då smakar den ju ingenting.
  • fabler
    fair skrev 2011-11-27 08:46:07 följande:
    Ames: jo nog kan jag röra mig men gör det försiktigt. Har tagit två Alvedon och tror jag ska lägga mig i badet så kanske det går över. Bebis hickar då och har sig i alla fall...
    gör så. Blir de inte bättre så ring förlossningen och hör vad dem säger. Vi ska inte bita ihop nu utan lyssna på kroppen.
  • fabler
    fair skrev 2011-11-27 08:57:30 följande:
    Sned: nej precis, man ska alltid lyssna på kroppen! Men tänkte att jag måste ge ett varmbad och Alvedon en chans åtminstone. Det är ju det som förlossningen rekommenderar vid värk eller sd..
    helt rätt.

Tänkte på de när jag va gravid med sonen, hur löser man de när man inte har ett badkar? Vi har alltid haft de så här är de ju inget problem, men hade vi inte haft de så vet jag inte hur jag hade klarat min graviditet på slutet med sonen. Då fick jag lov att ta ett bad nästan varje dag.
  • fabler
    ccecy skrev 2011-11-27 09:59:48 följande:

ojoj, nu börjar ja få vikt panik, hade hoppas på att inte gå över 80kg under grav. men tror jag nog får börja vänja mig med att de är pecis vad de kommer göra, känns lite små jobbigt :) men man får ju gå ner efteråt igen :p tur är det ju inte allt för länge kvar :) får hoppas det stannar under 90 istället nu då! :)

jag har satt 100 som max... med start på 78 vid inskrivningen. (vägde 74 innan jag blev gravid, men så var de med sonen också att jag gick upp innan inskrivningen). Vägde 91 i torsdags så jag borde kunna hålla under 100. Sen är målet att komma ner till 74-75 innan jag försöker bli gravid igen. Men får se hur de kommer gå.
  • fabler
    ccecy skrev 2011-11-27 10:18:35 följande:
    Jag vägde 73 innan  och nu ligger vågen inte riktigt på 80 än, så skall ju vara glad för det, visste nog innerst inne att det är så att det kommer att gå över 80, men nu när de ligger på ca 79 känns det ännu hemskare i huvudet, men jag vill nog gå ner till ca 65 efter grav. med det är för att jag inte är så lång :)  Men mina kilon har kommit domhär 5 sista veckorna känns det som :p
    ja när jag är "klar" med bebisverkstad så vill jag gärna ner till 70kg. Men eftersom jag vill ha två täta barn nu (ska bara få sambon med på tåget) så inser jag att för att kunna få de lär jag nog inte ha som mål lägre vikt än den jag hade när jag blev gravid nu.
  • fabler
    ccecy skrev 2011-11-27 10:48:27 följande:
    Jag blev ju oplanerat gravid nu, och jag är ensamstående, så jag har ju absolut ingen aning om när jag skall fortsätta med en bebisverkstad sedan, om det alls blir något återstår att se :) Hur täta barn vill du ha då ? :) men jag tror nog du lyckas endå fast du inte skulle gå ner precis varenda kilo till 75 :)
    1.5-2år mellan kan jag tänka mig.
Svar på tråden Januaribebis 2012