• fabler

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-11-20 08:01:40 följande:
    En liten fundering.
    Här i vårt landsting får man bara 5 blöjor på bb.
    Så måste ta med själv. Men vad ska man köpa för sort i denna blöjdjungel? 
    har du inte fått hem prover från pampers? dem kan du ju ta med dig. Vi har prover från både pampers, libero och huggie här hemma. Sen kan man inte veta innan vilken blöja som kommer passa bäst detta får man prova sig fram när de små kommit då olika blöjor siter olika på olika barn. Vi har även köpt ett paket pampers för vi hade en rabattkupong som går ut i december och då passade vi på att nyttja den innan den gick ut. Så har du nån rabattkupong så använd den. Sen vet man ju inte vad ens bebis kommer att väga och då är de svårt om man ska ha blöjor som sträcker sig från 2-4kg eller 3-5kg.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-11-20 08:52:54 följande:
    Vi tillhör Jönköpings landsting.
    Har fått två från huggie, babyboxen ska vi hämta när vi ändå hämtar vagnen.
    Liberoväska verkar man tyvärr inte få här vad jag hört?!?!?!

Så tänkte att det borde vara smart att köpa iallafall 1 paket?!?! 
    om du inte får nån liberoväska på bb så kolla upp vart ni kan hämta ut den när bebisen kommit. Brukar va på lindex. I babyboxen ligger de en rabattkupong så använd den till första paketet!
  • fabler
    SFHelen skrev 2011-11-20 15:33:00 följande:
    Hej orkar inte läsa alla sidor ni hunnit skriva. Vill bara berätta att igår fick vi en son på 1495g o 40cm. Kom i v.29+2 o är en riktig liten kämpe om fått namnet Tyr. Hör av mig senare om fl o allt Kram
    grattis till sonen!! En riktigt liten plutt. Hoppas allt gått bra även om de var lite i tidigaste laget.
  • fabler

blev lite stressad av att första bebisen i tråden är född så nu är spjälsängen ihop skruvad och jag har tvättat bäddmadrassen, täcke, kuddar (spjälsäng och vagn) och lite lakan. Har en maskin till med lakan som ska tvättas men den får vänta. Idag var min bror med familj här och dem hade med sig en kartong med kläder som jag fick kika i sen ska den vidare till min syster så hon får kika i den. Jag tog bara nån pyjamas (som dem fått av mig) och några byxor resten får syrran kika på eftersom hon väntar sin första och vi har massa kläder redan.

• fabler
    misssally skrev 2011-11-20 19:37:46 följande:
    Grattis SFHelen till er lille kille! :) Hoppas allting går bra nu!

En fråga till er andra, jag vet att vi pratat om Babyskydd förut, men vi var och kikade lite idag. Jag fastnade för Brio Primo, är det någon som har erfarenhet av sådant? Jag tyckte det verkade nätt och smidigt, men jag har ju egentligen ingen aning ;) Hjälp mig :)
    Hur gör ni andra, köper ni nytt eller begagnat?
    jag köpte nytt när jag var på underbara barn mässan. Så jag betala 1000kr för ett nytt från acta graco med bas. Den kommer användas till förhoppningsvis två barn så de kändes helt klart värt att köpa nytt då. Jag klämde lite då på Brio Primo och jag gillade den med, men hade snöat in mig på graco så därför blev de den.
  • fabler
    LillaJag89 skrev 2011-11-21 16:00:06 följande:
    Efter två veckors körkortsintensiv klarade jag körkortet idag på första försöket.
    Nu ska jag bara lägga den ork som finns på bebis ankomst och julen. underbart!

50 dagar kvar till bf idag :D
    Grattis!!!! Jag har nu snart haft mitt i två år och de är väl de kan jag se som en klar fördel jämfört med föräldraledigheten med sonen. De va inte alls lika lätt att göra saker när när man var föräldraledig med sonen då man var förvisad till buss eller tåg för att ta sig när sambon jobbade.
  • fabler

jag har börjat bli sjuk... ont i halsen och helt slut i kroppen känns som man inte har tid att bli sjuk så här på slutet. Så blir att bita ihop och åka till jobbet ändå. Man vill ju ha alla kr man kan få nu innan föräldraledigheten.

mysigt och läsa din berättelsen när lilla Tyr kom till världen. Grattis åter igen!

• fabler
    Jamirl skrev 2011-11-23 21:17:10 följande:
    Bakat julgodsis hela dagen med kompisar och barnen, jag som varit så slut i kroppen är glad att jag orkade greja hela dagen, kul.
    Ni har alltså börjat tvätta kläderna redan? Tror jag gjorde det såhär tidigt me första me, men tänkte nu att de kanske hinner bli sunkiga tills om 6 veckor...
    Min bim trodde att gubben väger 3 kg redan Blir en stor en
    jag har tvättat nästan allt nu. Då jag lyft ner de från vinden och eftersom de är en del och de legat där i 2-3.5år (kläder och lakan) så har jag tvättat då och då och vikt ner i byrån. Tvivlar på att de bli sunkit i byrån !
  • fabler
    Moniqe1979 skrev 2011-11-24 20:08:25 följande:
    Gett upp och köpt weet på sprayburk. sen ahr lyckligtvis sonen en rätt hög pall till hanfatet helt i plast så sitter på den i duschen då har det gått bra att nå ner... tycker det är värre att lyckas klippa tånaglarna
    håller med.
  • fabler

jag hade nog inte klarat av att raka mina ben om de inte var för att vi har badkar. I en dusch hade jag inte fixat det.

Min hals håller på att ta död på mig... men vägrar verkligen va hemma och vara sjuk. Känns så ovärt de när man vet att man bara ska jobba två veckor till. Biter ihop imorgon och hoppas på att helgen gör mig bättre.

Svar på tråden Januaribebis 2012