• fabler

Januaribebis 2012

Alltochinget skrev 2011-12-07 19:45:28 följande:
    Nån mer som börjat se sämre? Jag har noterat det de senaste dagarna. Googlade på det och det verkar som att det är vanligt under graviditet. Jag har linser men undrade om jag tappat dom häromdan för jag såg så suddigt.
    vad läskigt. hade jag ingen aning om att de va vanligt. Jag har inte tappat syn och de är jag glad för annars hade jag nog blivit livrädd.

Nu är de bara två arbetsdagar kvar på jobbet. Imorgon ska jag försöka göra sista överrapporteringen till mina kollegor ang. min budget och på fredag ska vi ha chefsmöte för alla chefer i kommunen så de blir bra avslut innan man går hem. Jag har verkligen gått ner på halvfart på jobbet så jag kan ju inte påstå att jag får mycket gjort just nu.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

idag fyndade jag två pyjamasar på ica maxi för 20kr st sen väntar jag hem massa bebiskläder från en kompis vilken dag som helst. Nu har vi massa massa massa bebiskläder som inte kommer hinnas bli använt... haha jag som för två månader tänkte att nu räcker de har inte riktigt kunna hålla de. Nu lääängtar jag tills den lilla vill titta ut. Även om jag gärna gör mina två sista dagar nu så inte plånboken påverkas.

• fabler

Pusselbiten86: vad drygt för dig. Hoppas huvudvärken släpper för dig.

• fabler

Shadowstorm: hoppas dem ger sig snart så du får sova inatt.

• fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-08 19:27:45 följande:
    Jag hoppas att jag ska klara mig på lustgas och bra andning men blir det segt tar jag ryggbedövning. (ska ha andra barnet)
    jag säger som du! Även om ryggbedövningen va de absolut värsta jag vart med om så var de även de absolut bästa och jag kom till himmelen efter att jag hade fått den med sonen.
  • fabler
    Skåne85 skrev 2011-12-08 20:04:13 följande:
    Ames: varför var ryggbedövningen så hemsk ? Jag är riktigt riktigt rädd för nästa fl och ska på ett samtal till på tisdag om kejsarsnitt o ska även träffa narkos läkaren som ska bedöma om jag får ta Eda eftersom min rygg är lite kass!
    jag är livrädd för nålar så dem fick va fyra st och hålla i mig när dem satte dit den.
  • fabler

Då var man föräldraledig från och med på måndag! Gjort sista arbetspasset idag, ska bli så himla skönt att få vila lite innan de är dags. Och efter den här veckan på jobbet så känns de verkligen rätt att jag går hem för nu har jag har riktigt jobbiga sammandragningar den här veckan och de har varit svårt att avgöra om jag ska sitta på kontoret eller behövt upp och gå.

• fabler
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:04:27 följande:
    Är det fler som har namn torka? Vi kan inte komma framtill ett passande tjej namn inte ens 1!! Så vi har inget namn på vår lista hehe...

Jag har 3 namn som jag kan tänka mig och det är Cornelia, Amelia & Emelia men inget känns jaa...:P
    nej här har vi Alice som list etta som jag och sambon är överens... dock säger sonen Linnea och de vill jag hellre så jag hoppas sonen påverkar sambon !!!!
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:37:40 följande:
    Ja både jag och sambon börja smaka på det namnet men killen är mera sugen i såna fall med stavningen Leia (från starwars ;)
    Leia heter sonens andra halva på dagis, de är riktigt fint men sonen skulle ju aldrig gå med på att vi skulle döpa lilla syster till det.

Pratade precis med sambon om namn och han sa att vi har väl inte så mycket val än att döpa bebisen till Linnéa ingen gladare än jag.
  • fabler

Killnamn har vi inte pratat om här hemma. Men kommer de ut en kille ska jag va snabb med att säga att jag tycker det ser ut som en Alfons !

Jamie är fint tycker jag.

Inatt är första natten jag vaknat och inte kunnat somna om efter att ha varit på toa. Hade så sjukt ont i ryggen men efter två alvedon och en varmvetekudde så gick det att somna om.

Svar på tråden Januaribebis 2012