• fabler

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-11-27 18:45:00 följande:
    Haha, oj vad gravidhormonerna spökar.. Sambon satte sig på ett flyg till London (genom storm och orkan) 16.30... bad honom höra av sig när han landat. På Heathrows hemsida står det att planet "förväntas landa 17.39", alltså för över en timme sedan... jag väntar förgäves på att "landat"-skylten ska dyka upp...

Så, säg till mig nu att om ett svenskt plan störtat på väg till London så skulle det vara på varenda nyhetskanal direkt, eller hur? :P 
    jaaa de skulle de!!
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Velociped skrev 2011-11-27 18:51:14 följande:
    Skrattande

Samma sekund som jag skickade inlägget fick jag ett sms där det stod "landat"... Vad skönt det ska bli att få tillbaka lite rationellt tänkande sen. Flört
    vad bra! Men jag förstår att oron kom. Jag hade nog målat fan på väggen om min sambo hade varit ute och kört bil nu... för här faller första snön just nu och då sker de ju ALLTID olyckor. Tur för mig att han sitter här bredvid i morgonrock och tofflor och inte alls har nå planer på att ge sig ut på vägarna.
  • fabler
    Haanky skrev 2011-11-27 19:59:22 följande:
    försvinner inte alkoholen om man kokar den en stund? typ vin i såser å så m.m?
    jo de gör den. Men skulle du inte koka den länge så är de nog ingen fara alls ändå.
  • fabler

bullen: till sonen använde vi nästan bara gallerfiltar på sommaren. suveräna!

• fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-28 20:40:18 följande:
    Jag har proriasis, men VÄLDIGT lite. Typ en fläck i örat och en eller ett par små i hårbotten.  Fördelen med dessa eksem är att de försvinner vid graviditet. Men lite hydrokortison har jag använt till andra utslag. För min vanliga lösning vill jag inte använda nu då jag är gravid.
    var glad för de. jag har nån "kusin" till psoriasis och den har inte försvunnit under graviditeten. när jag va gravid med sonen fick jag super bra hud, men inte denna gång.
  • fabler
    GoodEnough mom skrev 2011-11-28 21:44:28 följande:
    Idag blev min sambo min man <3 Har varit en underbar dag men nu är jag jättetrött, ska bli underbart att sova :D Min dotter är febrig fortfarande så det blir en hemmadag i morgon och en del pyssel. Vecka 34+0 i morgon, nu går det undan!! Hoppas ni andra har haft en lika bra dag som jag!
    *mys* Grattis!!!
  • fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-29 18:07:15 följande:
    Jaha, vad gör man nu då? Sonen somnade just på soffan och maken har nattpass på sjukan. Kanske ska jag göra lite julkort. Orkar inte med några större projekt då jag är helt ledbruten efter 1,5 timme på stan igår. Men nu är i varje falla alla klappar inhandlade.

Ni som inte väntar första: Är era bebisar fixerade? Min är det inte men mindre och mindre ruckbar för var dag som går.
    nej min är inte fixerad utan ruckbar och har så varit i 5veckor.
  • fabler

västeråsmamman: men vad läskigt. Hur kan dem ens göra så att först signalera om hur farligt de kan va och sen avvakta en vecka.

Jag är sååå trött, vaknar bara tidigare och tidigare på morgonen. Kommer garanterat somna när jag nattar sonen idag.

• fabler
    Västeråsmamman skrev 2011-11-30 20:14:49 följande:
    Här är det nya rön hela tiden. Inte lätt att vara patient. Från imorgon ska de testa en ny behandling emot proppen. Då är det dropp som gäller. Då blir det att vara kvar här ända tills bebisen ger signal själv av att vilja komma ut eller att behandlingen inte funkar. Det är riktigt segt här. Man har inte ens tv på rummet.
    Får bara röra på mig lite lätt.
    usch vad drygt för dig.
  • fabler
    syntetica skrev 2011-12-02 20:19:02 följande:
    Usch blir så arg ibland på mig själv,
    glömde ta mina allergitabletter igår innan jag somnade..
    Och det fick jag sota för.. Kliat sönder precis hela axlarna, ryggen, nacken och halsen...
    Och det gör så ONT! Så jag vet inte vart jag ska ta vägen..
    vad är de för allergi du har?
Svar på tråden Januaribebis 2012